Jeśli chodzi o plebeja to ja mam takie:
1 Bieg w Workach
2 Bieg na 3 nogach - 2 osoby jedna ma przywiązaną prawą druga lewą nogę do osoby towarzyszącej. Rywalizuje kilka par naraz.
3 Przeciąganie liny Na środku długiej na 20 metrów liny zawiązany jest supeł. Dwie drużyny klientów trzymają linę, każda w odległości co najmniej 7 metrów od supła. Zadaniem jest dociągnięcie supła do swego stanowiska.
Rzuty
4 Zapałką (Opis dała już Mara)
5 Czepcem kolczym do hełmu (najmłodsi i kobiety)/ kolczugą starsi
6 Podkowami
Rzuty podkową W odległości 3, 5 i 7 metrów od stanowiska rzutowego wkopane są w ziemie kołki drewniane. Przerwy między nimi wynoszą około l metra. A ich wysokość nad grunt około 50 cm. Klient rzuca podkowami na ten kołek, który sam wybierze. Trafienie liczone jest za punkt, a jeśli podkowa obejmie kołek za trzy punkty. Dalszy kołek jest liczony podwójnie, a najdalszy potrójnie.
7 Rzuty arkanem W ziemi tkwi wkopany na wysokość około metra solidny kół drewniany. Klienci z odległości około 5 metrów muszą narzucić na ten cel pętle arkanu wykonanego z grubej linki lub z plecionych rzemieni.
8 Rzuty wiankami W odległości 5 metrów od stanowiska rzutowego wkopany jest w ziemię kołek drewniany o wysokości około 50 cm. Klienci rzucają na ten kołek uplecionymi z kwiatów polnych wiankami.
Okowita:
9 Kręcioła Klient rozpoczyna konkurencję od wbitego w ziemię miecza o długości koło 70 cm od ziemi. Przykłada czoło i dłonie do głowicy miecza i w tej pozycji obiega go szybko 16 razy. Następnie rusza w kierunku nadobnej markietanki oddalonej o około 20 metrów. Tak by jej nie "urazić" odbiera z jej dłoni podkowę. Z tą podkową wraca do miecza i narzuca ją na rękojeść.
10 Relaks kmiotka Klient rozpoczyna konkurencję od wbitych w ziemię wideł od gnoju (lub wyciora armatniego), długich na około 70 cm od ziemi. Przykłada czoło i dłonie do końca styliska wideł i w tej pozycji obiega je szybko 16 razy. Następnie rusza w kierunku beczki lub skrzyni oddalonej o około 20 m, na której stoi metalowy kufel. Chwyta kufel i wraca do wideł gdzie umieszcza naczynie na ich stylisku (do góry dnem). Dopuszczamy wariant z koniecznością wypicia zawartości kufla.
11 Narty Króla Bolka (Opis dała już Mara)
12 Posiłek dla oblężonego garnizonu Na ziemi wytyczony jest to długości około 30 metrów. Na jego środku ustawiony jest płotek wysokości około 75 cm. Klient na tarczy niesie 8 jaj, jego zadaniem jest pokonanie toru w obu kierunkach bez utraty zaprowiantowania. Konkurencja oceniana na czas. Za każde jajo strącone na ziemię dodajemy minutę karną. (Jaja na twardo dla zmniejszenia kosztów
)
13 Podnoszenia kolczugi (liczy się ilość podniesień, technika dowolna, najstarsi 1 ręką)
14 Trzymanie miecza w wyciągniętej dłoni – kto więcej wytrzyma
.
15 Ciągnięcie świni - Duża drewniana bela przewiązana jest liną należy ją przeciągnąć na jakąś odległość.
16 Zapałką 2 ("Rzut belą w niedźwiedzia"
) technika dowolna NIE MOŻNA "pstrykać" - rzucamy zwykłą zapałką.
17 Bij Krzyżaka - Jeden z Naszych przebiera się pojedynczo osoby z publiki Go biją.
18 Zerwigłowa kapuściana Na trzech wysokich na 1,5 metra tyczkach umieszczone są głowy kapusty lub arbuzy. Tyczki rozstawione są w linii prostej, co 75 cm. Klient staje w odległości metra od środkowej tyczki i dużym półtora ręcznym musi rozciąć jednym uderzeniem wszystkie trzy "głowy". Cięcie musi być wykonane zgodnie z prawidłami wyłuszczonymi uprzednio przez instruktora. Za przecięcie każdej "głowy" dajemy 3 punkty. Za zranienie głowy dajemy l punkt. Za uderzenie w tyczkę odbieramy 1 punkt. Za brak trafienia przy cięciu odbieramy 1 punkt. Niedopuszczalne jest cięcie jedną ręką.
20 Balwierska praca giermka Do drewnianej żerdzi, długiej na 1,2 do 1,5 metra, przytwierdzony jest elastycznie (np. przywiązany) napompowany balon. Wypełniamy go mączką i konfetti. Zadaniem klienta jest namydlenie owej "Głowy Księcia Pana" i ogolenie bardzo ostrym puginałem. Oczywiście w taki sposób, aby "Księcia Pana" nie uszkodzić.
21 Magdeburska sprawiedliwość W odległości około 10 metrów od stanowiska rzutowego ustawiamy dyby. W dybach zakuwamy manekina bądź prezesa firmy w kasku motocyklowym. Zadaniem klientów jest trafienie nieszczęsnego skazańca serią jaj (nie gotowanych). Liczą się tylko celne rzuty.
Nie mam pojęcia czy cokolwiek z tego ma swe historyczne odpowiedniki.
Life's a game with save and load features disabled.