Bank Konkurencji Łuczniczych KKR

Dział przeznaczony na rozmowy o wszystkim co strzela. Również treningi.

Bank Konkurencji Łuczniczych KKR

Postprzez FAZIK » 23 Lip 2013, 23:12

TEMAT W TRAKCIE EDYCJI!

Przydatne informacje, dla wszystkich odwiedzających oraz dla nowych osób chcących poprowadzić KKR'ki bądź też inne turnieje łucznicze, dotyczące konkurencji łuczniczych, które rozgrywaliśmy.

Większość konkurencji jest przemyślana tak aby maksymalnie dało się zdobyć 30 punktów z 6 strzał oczywiście strzelając do tarczy 5-cio polowej (punktacja 1-5, im bliżej środka tym więcej punktów). Proponujemy tarczę 80cm, ale można strzelać do dowolnej wielkości). Niektóre delikatnie odbiegają punktowo ale nie na tyle aby rozbić cały turniej jedną niewyważoną konkurencją.
Oczywiście każdą konkurencję można zmieniać według własnych upodobań/widzimisię/dostosowania do charakterystyki turnieju.

Strzelania Statyczne:

  1. Strzelanie proste, 20m, 6 strzał.
  2. Strzelanie proste, 25m, 6 strzał.
  3. Strzelanie proste, 30m, 6 strzał.
  4. Strzelanie z wybranej przez zawodnika odległości. Ilość strzał jest podyktowana odległością: 20 metrów - 4 strzały, 25m - 5 strzał, 30m - 6 strzał.

Strzelania z wygibasami:

  • Większość konkurencji statycznych i ruchowych (techniczne może, ale lepiej nie) można strzelać "Partyjsko"/"Tyłem do Przodu". Czyli zawodnik stoi tyłem do tarczy i odwraca się tułowiem w jej stronę podczas strzału, wracając tułowiem do pozycji tyłem podczas ładowania strzały. Reszta konkurencji bez zmian.
  • Większość konkurencji statycznych i technicznych można strzelać z klęku. Czyli zawodnik klęczy na dowolnym kolanie/kolanach i normalnie strzela konkurencję. Najłatwiej klęczeć na kolanie ze strony ręki, którą trzymamy łuk, ale obowiązuje pełna dowolność.

Strzelania Ruchowe:

  1. Marszostrzelanie w przód. Zawodnik rozpoczyna strzelania na 30m, po każdym strzale zawodnik wykonuje w kierunku tarczy jeden krok łuczniczy (czyli krok nogą z tyłu i drugi wracający do postawy łuczniczej). 6 strzał. Jeśli zawodnik wykonuje długie kroki to po dojściu na najbliższą odległość (20m) jest zatrzymywany i bliżej tarczy już nie podchodzi (strzela z niej resztę strzał).
  2. Marszostrzelanie, w tył. Zawodnik rozpoczyna strzelania na 20m, po każdym strzale zawodnik wykonuje w kierunku tarczy jeden krok łuczniczy (czyli krok nogą z tyłu i drugi wracający do postawy łuczniczej). 6 strzał. Jeśli zawodnik wykonuje długie kroki to po dojściu na najbliższą odległość (20m) jest zatrzymywany i bliżej tarczy już nie podchodzi (strzela z niej resztę strzał).
  3. Chodzony Łatwy. Strzelanie zaczyna się na 25m. Po każdej strzale zawodnik: Cofa się o krok łuczniczy gdy trafił 1,2 (pole białe, czarne) lub nic nie trafił / Zostaje w miejscu gdy trafił 3 (pole niebieskie) / Idzie do przodu o krok łuczniczy gdy trafił 4,5 (pole czerwone i żółte).
  4. Chodzony Trudny. Strzelanie zaczyna się na 25m. Po każdej strzale zawodnik: Cofa się o krok łuczniczy gdy trafił 4,5 (pole czerwone i żółte) / Zostaje w miejscu gdy trafił 3 (pole niebieskie) / Idzie do przodu o krok łuczniczy gdy trafił 1,2 (pole białe, czarne) lub nic nie trafił.
  5. Każdy zawodnik oddaje po 2 strzały z każdej odległości 20m, 25m, 30m.
  6. Każdy zawodnik oddaje po 2 strzały z każdej odległości 30m, 25m, 20m
  7. Marszostrzelanie z 20/25/30m w bok. Zawodnik zaczyna konkurencję na wprost do tarczy i odchodzi krok w bok po każdym strzale. Prawy zawodnik idzie w prawo a lewy w lewo.
Strzelania Techniczne:

  1. Strzelanie proste z odwróconą punktacją (czyli żółte =1, czerwone =2, niebieskie =3, czarne =4, białe= 5 punktów), 20m, 6 strzał.
  2. Strzelanie proste z odwróconą punktacją (czyli żółte =1, czerwone =2, niebieskie =3, czarne =4, białe= 5 punktów), 25m, 6 strzał.
      Nie proponujemy odwróconej punktacji z 30m. Dodatkowo odwróconą punktację można wprowadzić w większości konkurencji statycznych i technicznych (jeszcze bardziej je utrudniając).
  3. Eliminacje. Każdy łucznik w kolejce puszcza jedną strzałę; po pierwszej kolejce odpadają osoby które trafiły w pole niepunktowane, w drugiej – pola niepunktowane i „jedynki”, w trzeciej – pola niepunktowane, „jedynki” i „dwójki” itd. Odległość 20m. Punkty zliczane normalnie. Do punktów zaliczany jest również ostatni strzał, nawet jeśli zawodnik odpada. W przypadku trafienia w ostatniej kolejce w „piątkę” zawodnik strzela dalej cofając się za każdym trafionym strzałem o 1m do tyłu. (UWAGA konkurencja może nie być zbalansowana gdyż nie ma ograniczenia ilości strzał a jedynie wymóg trafień w coraz węższe pole. Można wprowadzić ograniczenie gdy zawodniczy są zbyt "dobrzy"). Doskonała konkurencja na ewentualne dogrywki!
  4. Eliminacje Łatwe. Każdy łucznik ma do dyspozycji 2 strzały. Jedną z ich musi spełnić wymóg związany z eliminacjami - po pierwszej kolejce odpadają osoby które trafiły w pole niepunktowane, w drugiej – pola niepunktowane i „jedynki”, w trzeciej – pola niepunktowane, „jedynki” i „dwójki” itd. Odległość 20m. Punkty zliczane normalnie. Do punktów zaliczany jest również ostatni strzał, nawet jeśli zawodnik odpada. W przypadku trafienia w ostatniej kolejce w „piątkę” zawodnik strzela dalej cofając się za każdym trafionym strzałem o 1m do tyłu. Tylko pierwsza strzała trafiona w wymagane pole jest liczona. (UWAGA konkurencja jest bardzo niezbalansowana gdyż nie ma ograniczenia ilości strzał a jedynie wymóg trafień w coraz węższe pole dodatkowo mając zapas strzały. Dobra konkurencja dla słabszych łuczników, nie dających sobie rady w normalnej eliminacji)
  5. Powtarzalność. Strzelanie do okrągłego celu wielkości 32 cm (pole czerwone i żółte). Do dyspozycji 6 strzał. Odległość 20. Punktacja – trafienie to numer strzały +2, czyli trafienie celu pierwszą strzałą 3 pkt, drugą strzałą 4 pkt, trzecią 5 pkt itd. Strzelanie odbywa się dopóki zawodnik trafia w cel. W przypadku nietrafienia celu zawodnik kończy konkurencję z liczbą uzyskanych do tej pory punktów. Do zdobycia max 33 pkt. UWAGA konkurencja nie jest dobrze zbalansowana.
  6. Trójkąt. Odległość 20 m. Zawodnik ma do dyspozycji 9 strzał na całą konkurencję. Pierwszymi trzema punktowanymi strzałami tworzy trójkąt na tarczy. Jeśli któraś strzała nie była strzałą punktowaną, oddaje kolejny strzał pomniejszając dostępne strzały. Po utworzeniu trójkąta, kolejne strzały oddaje już tak aby trafić w utworzony trójkąt. Punktowanie zależne jest od tego w jakim polu znajduje się najsłabiej punktowana strzała tworząca trójkąt. Trafienie w utworzony cel jest punktowana podwójnie. Np. Jeśli najgorsza strzała była w 2 to za każde trafienie w trójkąt zawodnik otrzymuje 4 punkty. Zawodnik otrzymuje punkty za strzały tworzące trójkąt liczone pojedynczo. UWAGA konkurencja nie jest zbalansowana.
  7. Strzelanie do 5 kwadratów, 20m, 6 strzał. Punktacja za trafienie kolejnych kwadratów to pierwszy=3, 2=4, 3=5, 4=6, piąty=7 pkt. Punkty są sumowane. Maksymalnie można zdobyć 25 punktów.
    Strzelanie do 5 kwadratów, 20m, 6 strzał, ostatniego strzału nie trzeba oddawać. Punktacja za trafienie każdego kwadratu 5 pkt. W przypadku trafienia dwa lub więcej razy w ten sam kwadrat, zostaje on niezaliczony (0 punktów za ten kwadrat).

Czasówki:

  • Większość konkurencji statycznych i ruchowych (poza technicznymi) można strzelać na czas, czyli zawodnik ma do dyspozycji na daną konkurencję określoną ilość czasu i nieograniczoną liczbę strzał. U Nas sprawdza się 40 sekund, ale czas ten może być odpowiednio modyfikowany w zależności od umiejętności łuczników (np Kassai wystrzeliwuje 12 strzał w 17,5 sekundy ;) ). UWAGA konkurencje czasowe nie są zbalansowane. Różnice w ilości wystrzelonych strzał w zależności od przyjętego czasu mogą być ogromne, powodując ogromne rozpiętości w ilości zdobywanych punktów.
Inne konkurencje, które strzelaliśmy a które nie są równo punktowane, lub odbiegają od normalnego strzelania
  1. Wybór dwóch kolorów - pozytywny i negatywny. Trafienie pozytywnego dodaje pięć punktów, trafienie negatywnego odejmuje 5. Wybrane pola muszą sąsiadować ze sobą. Pozostałe pola nie liczone. Odległość 20m, 6 strzał.
  2. Wybór Koloru Łatwy, zawodnik wybiera dowolny kolor pola i za każde trafienie w ten kolor otrzymuje 5 pkt, inne pola nie są punktowane, odległość 20m.
  3. Różne kolory. Zawodnik posiada do dyspozycji 6 strzał. Odległość 20m. Należy trafić za każdym razem inny kolor na tarczy. Trafienie dwa razy tego samego koloru powoduje niezaliczenie konkurencji i jej zakończenie z wynikiem 0 pkt. Trafienie w linię zawsze na korzyść strzelającego. Strzelanie można przerwać w dowolnym momencie zachowując zdobyte punkty. Każde trafienie punktowe jest liczone podwójnie (czyli np czerwone =8 punktów). UWAGA konkurencja techniczna, ale piekielnie trudna i strasznie mieszająca w wynikach, przez co trafia do tego działu.
  4. Iloczyn. Zawodnik oddaje 3 strzały z 20 m, a 2 najlepsze trafienia są przez siebie mnożone i zapisywane jako punkty. Mnożone są tylko punkty za strzały w polach punktowanych. Konkurencja słaba, przypadkowa i niezbyt pasująca do turniejów łuczniczych.
  5. Strzelanie do okrągłego celu wielkości 48 cm (pole niebieskie, czerwone i żółte). Strzelanie rozpoczyna się z 20 metrów. Każdy zawodnik ma do dyspozycji 2 strzały. Należy przynajmniej jedną trafić w cel. Zaliczenie powoduje przejście na kolejną odległość oddaloną o 5m. Niezaliczenie celu kończy tą konkurencję. Za każde trafienie celu przyznawane jest 3 pkt z odległości 20m, 4 pkt za 25m, 5 pkt za 30m itd. Brak ograniczenia odległości. Konkurencja techniczno-ruchowa. UWAGA nieograniczona liczba strzał powoduje duże rozjazdy punktowe wśród zawodników.

Strzelania Odjechane:

  1. Strzelanie bojowe. Czas 50s. Zawodnik zaczyna z 30 metrów za pawężą. Tyłem oddaje 2 strzały. Po czym biegnie do pierwszej pawęży na 25m, przykuca tyłem i oddaje kolejne 2 strzały wychylając się zza pawęży, po czym biegnie dalej na odległość 20m i oddaje kolejne dwa w ten sam sposób.
  2. Polowanie. Strzelanie do 3 stworów (nietoperz, scitalis, gryf) na różnych odległościach (15, 20, 25) – małe z przodu, większe z tyłu. Łucznik może dowolnie wybierać cele i strzelać do wszystkich lub tylko do jednego. 6 strzał.
  3. Fletnia pana. Trzy tarcze ustawione na odległościach 20, 25 i 30m na różnych wysokościach. Zawodnik ma do dyspozycji 6 strzał. Do każdej tarczy musi oddać dwa strzały strzelając na przemian do różnych tarcz. Nie można oddać pod rząd dwóch strzałów do tej samej tarczy.
  4. Pod ostrzałem. Zawodnik ustawia się za trzema pawężami, które sam będzie mógł odpowiednio ustawić na odległości 25m od celu. Zawodnik będzie miał minutę na wykonanie konkurencji i nieograniczoną liczbę strzał. W tym czasie wrogowie (wybrani w drodze losowania spomiędzy uczestników), stojący po przekątnych będą do niego strzelać pacynami. Jeśli zostanie trafiony kończy konkurencję jako ustrzelony łucznik otrzymując 0 punktów.
  5. Oblężenie. Łucznik zaczyna strzelanie z 40m zza pawęży. Po każdym strzale (nakładanie strzały z uklęku ukryty za pawężą) przesuwa się o 5m razem z pawężą, którą musi ponieść ze sobą trzymając ją cały czas przed sobą. Na wykonanie konkurencji zawodnik ma 1,5 minuty i nieograniczoną liczbę strzał. Gdy dojdzie na odległość 15m oddaje z niej już pozostałe strzały do zakończenia czasu.
  6. Manewry - przenikanie. Wszyscy startujący łucznicy strzelają jednocześnie na komendy sędziego. Zawodnicy ustawiają się w dwóch szeregach na odległości 35m. W przypadku wątpliwości, kto gdzie ma stanąć, przyjmuje się, iż osoby, które do dej pory uzyskały największą liczbę punktów stają z tyłu. Na komendę „Strzelać!” strzał oddaje pierwszy szereg. Komenda „Naprzód!” powoduje iż drugi szereg wychodzi przed pierwszy i ponownie komenda „Strzelać!” informuje o oddaniu przez ten szereg strzału. Potem sytuacja się powtarza aż wszyscy oddadzą po 6 strzał. Jeśli ktoś się spóźni i nie zdąży oddać strzału, to go już nie oddaje. Strzelanie odbywać się będzie do trzech tarcz, z których sumowane będą trafienia.
  7. Clout. Strzelanie typu clout na odległość 70m do położonej na ziemi tarczy słomianej średnicy 1m. Wszyscy zawodnicy strzelają razem. Ważne jest, aby łuk naciągać pod kątem co najmniej 45 stopni. Każdy oddaje 6 strzał. Punkty zdobywa ten, kto trafi w słomiankę i najbliżej niej. Za trafienie w słomiankę otrzymuje się 10 punktów. Następnie kolejne 9 strzał poza słomianką punktowane jest w zależności jak blisko słomianki upadły. Najbliższa dostaje 9 punktów, kolejna 8 itd. Liczone jest ze wszystkich strzał wszystkich łuczników.


Każdy z zawodników ma do dyspozycji 15 strzał na każdą konkurencję. Należy zaliczać odpowiednie cele. Liczba strzał, które pozostaną w danej konkurencji po zestrzeleniu celów oraz liczba trafionych celów zaliczana jest jako punkty.
  1. Strzelanie do 3 liści (dąb, klon i marihuana :)), każdy należy trafić przynajmniej raz, odległość 15m. Każde trafienie zaliczane jako 1 punkt.
  2. Strzelanie do tarczek dwupolowych (średnica 20 cm) ułożonych w pionie, każdą należy trafić przynajmniej raz, odległość 20m. Każde trafienie w białe pole zaliczane jako 1 punkt, a w czarne za 2 punkty.
  3. Strzał do pionowego celu, trzy strzały zaliczają, Cel o rozmiarach 10x60cm. Odległość 15m. Każde trafienie zaliczane jako 1 punkt.
  4. Zaliczanie kolorów, każdy kolor należy trafić przynajmniej raz, odległość 15m. Każde trafienie zaliczane jako 1 punkt.
    Wybór koloru, zawodnik wybiera jeden kolor, który musi trafić 3 razy, odległość 20m. Każde trafienie zaliczane jako 1 punkt.
  5. Zaliczanie odległości 20, 25, 30m. Każdą strzałą należy trafić raz w pole wielkości 36cm. Każde trafienie zaliczane jako 1 punkt.
  6. Wybór odległości. Należy zaliczyć cel wielkości 36 cm (niebieskie, czerwone i żółte). Każde trafienie zaliczane jako 2 punkty. Odległość 20m, 5 strzał, 1 raz, odległość 25m, 8 strzał, 2 razy, odległość 30m, 12 strzał, 3 razy
  7. Eliminacje. Każdy łucznik w kolejce puszcza jedną strzałę; po pierwszej kolejce odpadają osoby które trafiły w pole niepunktowane, w drugiej – pola niepunktowane i „jedynki”, w trzeciej – pola niepunktowane, „jedynki” i „dwójki” itd. Odległość 15m. Punkty zliczane w następujący sposób: 1 seria – 1 pkt, 2 seria – 2 pkt, 3 seria – 3 pkt, 4 seria – 4 pkt, 5 seria – 5 pkt.
  1. Strzał z do dwóch celów położonych w jednej linii na różnych wysokościach. Pierwszy położony niżej na odległości 30m, tarcza 80, drugi na 40 metrach wyżej, tarcza 60. Tarcza z tyłu punktowana podwójnie. Każdy z zawodników oddaje po 3 strzały do każdej z tarcz, strzelając na przemian raz do jednej, raz do drugiej.
  2. Strzelanie bojowe na czas (40s) do tarczy 60. Zawodnik zaczyna z 30 metrów i tyłem oddaje 2 strzały. Po czym biegnie do pierwszej pawęży na 25m i oddaje kolejne 2 strzały tyłem zza pawęży, po czym biegnie dalej na odległość 20m i oddaje kolejne dwa strzały tyłem. Punktowanie podwójne.

Strzelania Eliminacyjne 1v1:

  1. Strzelanie proste, 25m, 6 strzał, jedna odrzucana. Który z zawodnik zdobędzie więcej punktów ten wygrywa.
  2. Pojedynek. Odległość startowa 25m. Zawodnicy oddają po jednym strzale. Ten który trafi więcej wygrywa. Przegrany cofa się o krok łuczniczy do tyłu (dwa kroki w tył) i oddają kolejny strzał itd. 5 strzał na całą konkurencję. Wygrywa ten kto zostanie bliżej tarczy.
  3. Strzelanie proste z 30m. Do dyspozycji 10 strzał. Na komendę start zawodnicy zaczynają strzelać. Wygrywa ten który pierwszy trafi żółte pole.
  4. Strzelanie do balona (wielkość mniejsza niż żółte pole) z odległości 20m. Kto pierwszy trafi ten wygrywa. Drugi musi obejść się smakiem.
  5. Cowboy Shooting. Strzelanie z 20m i 6 strzał do 3 celów różnych wielkości i kształtów ustawionych na poziomej półce, które po trafieniu spadają (nie możliwe jest trafienie dwa razy tego samego celu – trzeba być szybkim i celnym aby przeciwnik nie miał do czego strzelać). Na komendę start zawodnicy zaczynają strzelać. Wygrywa ten który zestrzeli więcej celów.
  6. Strzelanie bojowe. Pojedynkujący strzelają razem na czas. Ten który pierwszy skończy automatycznie przerywa strzelanie drugiemu zawodnikowi. Warto być szybkim. Zawodnicy dysponują 6 strzałami. Zaczynają na odległości 30 m i na komendę start oddają dwie strzały z klęku. Następnie przemieszczają się po przekątnej (najlepiej biegiem :-)) na odległości 25m. Tam nakładają strzały klęcząc tyłem, a strzał wykonują strzelaniem prostym. 2 strzały. Następnie biegną w kierunku odległości 20m skąd wypuszczają dwie strzały tyłem. Wygrywa ten kto trafi więcej punktów.
  7. Trójkąt. Odległość 20 m. Zawodnicy mają do dyspozycji 7 strzał na całą konkurencję. Obaj pojedynkujący oddają najpierw po dwie strzały do tej samej tarczy. Ten który trafi bliżej środka decyduje którą strzałę wyciąga. Z pozostałych trzech strzał tworzy się trójkąt na tarczy. Po utworzeniu trójkąta, kolejne strzały obaj zawodnicy oddają już tak aby trafić w utworzony trójkąt. Wygrywa ten który umieści więcej strzał w trójkącie.
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 6377
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 16:01
Miejscowość: Koszalin

Re: Bank Konkurencji Łuczniczych KKR

Postprzez Haris » 24 Lip 2013, 08:33

-Do pojedynków dodałbym wyzwania - gdy jeden z łuczników określa konkurencję, a drugi odległość.
-do odjechanych całe nocne Jajo Gryfa - czyli fosforyzujące tarcze, gdzie strzela się "na pamięć ciała" i słuch.
-strzał z bramy. Czyli strzelanie proste do celu odległego o 20m i - 2 m pod stopami zawodnika.

świetna robota Fazi - wziąłeś się za edukację potencjalnych organizatorów turniejów łuczniczych ...
"Deus lo vult!"
Awatar użytkownika
Haris
Bractwo
 
Posty: 3735
Artykuły: 6
Zdjęcia: 1
Dołączenie: 30 Paź 2004, 19:55
Miejscowość: skądinąd

Re: Bank Konkurencji Łuczniczych KKR

Postprzez FAZIK » 24 Lip 2013, 10:02

FAZIK napisał(a):TEMAT W TRAKCIE EDYCJI!

Zbieram i komentuję wszystkie KKR i Jaja od roku 2006 włącznie (zostało mi jeszcze 5 zakładek rocznych i Jaja). Jeszcze po prostu nie dotarłem do reszty bo wczoraj było spotkanie z Działaj Lokalnie a potem zabawiałem się w Sex Shopie :P. Dodatkowo nie jest to łatwe bo przynajmniej 2-3 razy do roku mamy konkurencje dziwaczne (Walentynki, Aprilisowa, Listopad u Czarka i Jajo), które trzeba opisać i zrozumieć bo po tylu latach mogę ich nie pamiętać ;).
Jak zniknie notka można dokładać to czego nie znalazłem ;).

Haris napisał(a):świetna robota Fazi - wziąłeś się za edukację potencjalnych organizatorów turniejów łuczniczych ....

A bardzo dziękuję. Plan był już od dawna ale czasu na wykonanie brakło ;).
Dodam jeszcze dużo opisów dlaczego tego nie strzelać, a to akurat warto umieścić na turnieju. Bo mnie już dobija strzelanie na wyimaginowane losowe punkty 20+ do balonów, przyznawanie punktów nieadekwatnych do wielkości/trudności celu (łucznik A3 10 punktów, dzik wielkości żółtego pola tyle samo, tarcza 10 polowa 40cm na tym samym turnieju (czyli 10 ma 2,5cm średnicy) itd), odejmowanie punktów za trafienia w tarczę czy konkurencje związane z bardzo złą punktacją gdzie liczy się bardziej szczęście niż umiejętności (tzw 0-1).
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 6377
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 16:01
Miejscowość: Koszalin


Powróć do Łucznictwo, artyleria

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość