VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Tu zacz znajdziesz wrażenia z imprez naszych zarówno tych jakieśmy zrobili jak i na które zawitaliśmy. Jeśli nas zobaczyłeś podziel się swą opinią.

VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez Gandalf » 29 Sty 2011, 18:37

Kolejna edycja naszego turnieju w Borkowie. Tym razem ze względów kadrowych zmuszeni jesteśmy przesunąć termin turnieju na wrzesień. Serdecznie zapraszamy. Więcej info wkrótce.
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7763
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez Fred » 04 Lut 2011, 07:15

Szkoda, że dopiero we wrześniu :(, a tak już nakręciliśmy się na maj, stęsknieni jesteśmy. Jednak jest też plus, może wreszcie moja druga połowa ze mną przyjedzie, bo w maju zawsze pracuje.
Awatar użytkownika
Fred
 
Posty: 3
Dołączenie: 07 Mar 2010, 20:20

Re: VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez Gandalf » 04 Lut 2011, 15:02

Nam też jest bardzo żal, że maj nie wyjdzie, ale po prostu fizycznie nie damy rady. Za dużo spraw prywatnych się naszym ludziom nałożyło i co najmniej 2/3 brygady nie mogłoby się w maju pojawić. Ale odbijemy sobie we wrześniu i Was wymęczymy. :D
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7763
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez Haris » 07 Lip 2011, 20:45

Turniej:
Jak co roku Koszalińska Kompania Rycerska organizuje turniej rycerski. W zeszłym roku doszło do remisu ... czas na rewanż.
Relacja z 2010 r: viewtopic.php?p=21193#p21193

Idea turnieju:
Każde przyjezdne Bractwo zostanie przydzielone do jednego z dwóch rywalizujących ze sobą obozów. Obozy te będą rywalizować ze sobą na wielu płaszczyznach - przygotowanie obozu, pojedynki i wyzwania (zarówno łucznicze jak i bojowe) zabawy plebejskie, gotowanie, gry średniowieczne itp itd. Trochę tego będzie. Jak widać aby odnieść sukces - zwycięstwo obozu, należy współpracować i wspierać się wzajemnie. Każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli ktoś lubi zrzędzić, to może wyzwać obóz przeciwny na pojedynek zrzęd. Zostawiamy pewien stopień inicjatywy dla naszych gości. Wszelkie wyzwania zgłaszana będą do naszego Herolda. Wszystkim pojedynkom należy nadać pewien stopień atrakcyjności również oceniany przez Herolda. Jako przykład podaję walczącego, który wraz ze swoją świtą (chorąży, giermek i 2 podnóżki) zmierza do obozu przeciwnika wyzywając go na pojedynek. Ideą jest wspólna zabawa.

Jak wspomniałem jest też osada Woja Borka. Pełniła ona będzie rolę miasta gdzie uczestnicy będą mogli robić zakupy (głównie pożywienie) za zarobione podczas turniejów, zabaw i pojedynków borki. A co to są te borki? To nasze turniejowe pieniądze, które będziecie zarabiać wygrywając konkursy, pojedynki, zabawy itp. Ba. Nawet możecie je wygrać od przeciwnego obozu jeśli postawicie je w jakiejś średniowiecznej grze i wygracie. Wszystko zależeć będzie od Waszej wyobraźni.

Turniej trwał również będzie w nocy. Ważne więc będą warty, pilnowanie obozu, a w szczególności Chorągwi.

Mamy w zanadrzu jeszcze kilka niespodzianek.
Z racji tego iż turniej organizujemy własnymi środkami pieniężnymi gwarantujemy półprodukty żywnościowe, słomę, złote napoje na wspólną biesiadę, miejsce na rozbicie obozów, osadę średniowieczną, dobrą pogodę i dużo dobrej zabawy.
Od uczestników oczekujemy namiotów historycznych, sprzętu obozowego (w czymś musicie gotować) i dobrego humoru.

Czas: 2-4.09.2011 r.

Zgłoszenia:
Z uwagi na potrzebę wcześniejszego rozplanowania obozów i ograniczonej liczby osób turniej, prosimy o wcześniejszy i kontakt osoby zainteresowane wraz ze zgłoszeniem, w szczególności z podaniem:
- liczby osób
- liczby walczących
- liczby łuczników
- informacja o sprzęcie obozowym
- liczba namiotów

Zgłoszenia kierować na adres: kkr@kkr.nsc.pl
Lub telefonicznie:
Bartłomiej "Gandalf" Zielonka: 509 816 943
Krzysztof "Fazik" Brzeziński: 604 595 063
Leszek "Haris" Jęczkowski: 501 147 023

WAŻNE!
Osoby zainteresowane turniejem proszone są o zapoznanie z regulaminem z uwagi iż nie jest to standardowy turniej na jakich do tej pory bywaliście. Chcemy uniknąć niespodzianek ut o jedzenie trzeba walczyć.

Turniej zorganizowany będzie w Borkowie (pomiędzy Koszalinem, a Słupskiem niedaleko Sławna) w osadzie średniowiecznej Adama Bryla - znanego na Pomorzu Woja Borka.
Na mapie jest tu:
http://mapa.szukacz.pl/?&n=54.234074&e= ... i=hotel&t=

A na GPS'ach tu:
54°13'59.808"N, 16°35'15.756"E

Rys historyczny:

„No to do rozmów i pertraktacji trza powrócić ...” rzekł Książę patrząc na swoich ludzi wiszących na drzewie. W końcu zawołanie Gryfitów brzmiało: „Po trzy na gałąź”. To i trójkami powiesił. Przynieśli mu wiadomość o jakowymś remisie i braku ostatecznych rozstrzygnięć po ostatnim turnieju i negocjacjach. Cóż, trochę nie był w humorze, trochę okowity ... to i powiesił, ale czemu wisi tam fretka i foczka trochę jakby uległa ... tego nie pamiętał.

Był to czas na rok przed podpisaniem paktu w Szczecinku przez Bogusława VIII z Krzyżakami, według, którego miał wspierać ich w walkach. Czuć już zbliżającą się wojnę Rzeczypospolitej z Zakonem Najświętszej Mari Panny Domu Niemieckiego.
Bogusław VIII, chcąc jak najwięcej skorzystać na owej zbliżającej się już wojnie, postanawia sprzymierzyć się z Krzyżakami. Sprawą tą i rozeznaniem ma się zająć Ulryk, pan feudalny sprzyjający Krzyżakom, któren spod Sławna przybył. Wiadomo o nim było już od dawna, że ma wielu przyjaciół wśród braci zakonnych. Książę nie chce jednak za bardzo drażnić króla Polski, Władysława Jagiełły, którego zresztą jeszcze niedawno był sprzymierzeńcem i któren to do rodziny królewskiej w Swej łaskawości przyjął Bogusława. Dlatego wszelkie negocjacje postanawia ukryć pod pretekstem zorganizowania turnieju w osadzie Borkowo między Sławnem, a Polanowem leżącą. Sam Książę nie nadwyrężając swego autorytetu wysłał jedynie swoich ludzi, mających wysłuchać propozycji Zakonu. Niespodziewanie jednak nadciągnął ze swym pocztem rycerz Maćko z Wendów, który znany jest ze swej niechęci do Zakonu Krzyżackiego. A najlepszym wyjściem dla ziem Pomorza Tylnego (przez złośliwych „zadniego” zwanym) widzi w sojuszu z Polską. Ma zamiar po turnieju od razu udać się do Bogusława VIII, by przedstawić mu swoją propozycję sojuszu z Polską. Nie wie jednak nic o obecnych planach księcia co do paktu z Krzyżakami.
Niechybnie mordobicie będzie...

Regulamin:
1.VI Turniej o Złote Jajo Gryfa jest turniejem drużynowym.
2. Każde z bractw rycerskich oraz osoby niezrzeszone zostaną przydzielone do jednego z dwóch rywalizujących obozów.
3. Każdy z obozów wybierze swojego przywódcę, który wcieli się w rolę Feudała, reszta osób jest jego świtą. Status Feudała musi być podkreślony stosownie do odtwarzanej roli (najbogatszy strój, ekwipunek, namiot, itd.)
4. Dopuszcza się pożyczanie, wymianę sprzętów i handel między osobami z tego samego obozu, jak i między rywalizującymi obozami.
5. Prawo w ramach obozów stanowią wybrani Feudałowie. Natomiast nad przebiegiem Turnieju pieczę mają organizatorzy - KKR. Rozstrzyganie sporów należy do organizatorów, a w szczególności do Inkwizytora. Jego decyzje są nieodwołalne. Z racji możliwej dużej nieprzewidywalności przebiegu turnieju, zależnego od inicjatywy i pomysłowości uczestników zmagań zastrzegamy sobie prawo do zmian poszczególnych konkurencji.
6. Strój oraz posiadane wyposażenie stanowić będzie o statusie każdego z uczestników. Role mają być przydzielone zgodnie ze statusem. Przekładać się to będzie zarówno na sposób traktowania i zwracania się do ludzi, jak i do ciężaru prac, które będzie dana postać wykonywać w obozie. Słowem, drabina feudalna obowiązuje.
7. Osada jest miejscem eksterytorialnym. Należy do Księcia. Zakaz prowadzenia walk wewnątrz, osoby tam przebywające są pod opieką Księcia. Jest to natomiast miejsce handlu, spotkań, negocjacji, hazardu i miłości.
8. Cywile – publiczność. Podczas turnieju mogą pojawić się turyści. Publiczność będzie mogła poruszać się po osadzie oraz po wyznaczonych traktach. Do obozów można zapraszać jednak jest to wyłącznie wola Feudałów. Zasady:
• Nie zabijać i nie okaleczać (chyba, że chcą)
• Można karmić, zabawiać, handlować, i co tam jeszcze
9. KKR traktowani będą jako ludzie Księcia. Nosić oni będą znaki Bractwa na wappenrokach – czerwony gryf na srebrnym polu. Mają oni prawo wejścia do obozu Feudałów. Nie bić.
10. Zasady walk:

Walki zbrojnych:
Każdy zbrojny umieszcza swoją tarczę (inny swój znak herbowy) w miejscu do tego wyznaczonym. Każdy zbrojny może w dowolnym momencie (oprócz wybranych pór dnia np.: śniadanie, obiad itp.) wyzwać przeciwnika na pojedynek (poprzez uderzenie swoją bronią w tarczę przeciwnika w obecności herolda. Wyzwany ma pół godziny na stawienie się do walki lub ją przegra walkowerem. Wyzwany na pojedynek wybiera broń. Na początku za pokonanie każdego jest 1 punkt. W miarę odbywanych walk za pokonanie przeciwnika jest tyle punktów ilu przeciwników zwyciężył – np.: Krzyżak wygrał z kimś 3 razy – za jego pokonanie obóz otrzymuje zatem 4 punkty. Dodatkowo jeśli Krzyżak przegra walkę jego wartość ubicia spadnie do 3 punktów.

Zasady zwycięstwa: wygrywa ten, którego przeciwnik się podda lub gdy sędziowie w trakcie walki zadecydują o jej wyniku, np w przypadku zdecydowanej przewagi jednego z walczących. Przewrócenie się nie musi skutkować przegraną. Walkę mogą przerwać sędziowie (sekundanci). Sprawą bezpieczeństwa uczestników i honoru Feudała jest wystawienie rycerza i zweryfikowanie jego stroju ochronnego oraz broni. Sędziowie mogą jednak nie dopuścić do walki niewystarczająco chronionego rycerza.

Każdy rycerz może po każdej swojej walce zdecydować o zdjęciu swego znaku, tym samym nie pozwalając się ponownie wyzwać. Każdy z Feudałów wyznacza po jednym sekundancie ze swojego obozu, którzy wraz z sędzią głównym wyznaczonym przez organizatora będą turnieje walk oceniać i decydować o wygranej. Pamiętać należy o honorowym podejściu do sprawy sędziowania.

Walki łuczników:
Walki łuczników odbywać się będą na zasadach pojedynków drużynowych.
Każdy łucznik posiadać musi swój znak rozpoznawczy wielkości dłoni narysowany na kawałku materiału/papieru. Znaki wszystkich łuczników wieszane będą na tarczy po jednej dla każdego obozu. Wyzwanie przeciwnika polega na oddaniu strzału do tarczy obozu przeciwnego. Trafiony znak określa wyzwanego przeciwnika, który musi się stawić na plac turniejowy. Wyzwany ma 15 minut na stawienie się do pojedynku razem z towarzyszem (którego wybierze ze swojego obozu). W każdym pojedynku bierze w ten sposób 4 łuczników.
Strzelać będą pary z danego obozu. Każda z konkurencji polegać będzie na powiązaniu wyników jednego zawodnika z wynikami jego towarzysza.
Konkurencje przygotują ludzie Księcia.
Przykładowa konkurencja:
Pochodzimy sobie. Ustala się odległości 15m, 20m, 25m, 30m, 35m. Każdy zawodnik z drużyny ma do dyspozycji 6 strzał i strzelają na zmianę utrudniając lub ułatwiając swojemu kompanowi strzelanie. Odległość startowa 25m. Pierwszy zawodnik strzela. Jeżeli trafi pole białe lub czarne to drugi zawodnik cofa się na dalszy dystans, jeśli trafi niebieskie to drugi zawodnik pozostaje w miejscu, a jeśli trafi czerwone lub żółte to drugi zawodnik przesuwa się na odległość bliższą. Jeśli któryś z zawodników osiągnie graniczny dystans pozostaje w miejscu jeśli trafienie kompana powodowałoby, że musiałby go przekroczyć.


Potyczki i bitwy:
Książę ogłosił czas „pokoju bożego” i zakaz jakichkolwiek walk przeciwko chrześcijanom … lecz któż by się do tego stosował.
Podczas turnieju zostaną stoczone potyczki, w których trzeba będzie wykonać określone przez organizatora zadania. Może też dojść do potyczek spontanicznych w formie wypadów z obozu. Podstawowe zasady:
1. Nie powadzimy walk w obozach i osadzie,
2. Nie wolno strzelać do obozów przeciwnika (pacyny),
3. Ciężkozbrojni nie mogą atakować bezpośrednio łucznika, lekkozbrojnych, artylerzystów. Jeżeli dojdzie do spotkania 1-1, wygrywa zawsze ciężkozbrojny.
4. Łucznicy i lekkozbrojni mogą walczyć jedynie w formacjach bojowych składających się z minimum 3 osób. Po rozproszeniu uznawani są jako uciekinierzy i automatycznie nie uczestniczą dalej w walce.
5. „Zabija” celny cios, celna pacyna – oceniają to sędziowie uderzeniem kija.
6. W starciu ciężkozbrojnych przegrany upada i nakrywa się tarczą.
7. Artyleria może sobie postrzelać, ale nie ma ona żadnego znaczenia na przebieg bitwy.
8. Szczególnie punktowane będzie hierarchia dowodzenia podczas potyczki - dowódcy oddziałów, komendy i sposób ich wydawania, taktyka.
9. Nad bezpieczeństwem i sprawnym przeprowadzeniem walki czuwać będą ludzie księcia.
10. Zbrojny wypad w kierunku przeciwnika musi być zgłoszony co najmniej na 10 minut wcześniej Heroldowi. Spotkanie następuje w połowie drogi do obozu przeciwnika. Jeżeli przeciwnik nie wystawi swojej załogi w ciągu 20 minut przegrywa. Również w przypadku nie wystawienia swojej załogi obóz zobowiązany jest do uiszczenia ustalonej opłaty lub, w przypadku braku takiej możliwości wydania 3 swoich ludzi wybranych przez wygrany obóz. Stają się oni jeńcami. Nie mogą oni uczestniczyć w dalszych zmaganiach dopóki nie zostaną wykupieni. W kwestii wykupu decydują negocjacje pomiędzy Feudałami, negocjacje zbrojne, prośby błagania...

Bitwa o sztandar:
Zdobyć sztandar przeciwnika (każdy obóz musi mieć sztandar) – w nocy lub w dzień można próbować ukraść sztandar – jednakże nie można stosować żadnej formy przemocy. Wykrycie przez wartownika równoznaczne jest z obowiązkiem wycofania się do własnego obozu. Dotknięcie przez wartownika równoznaczne jest ze schwytaniem (można wtedy go wykupić) Dotknięcie nic nie widzącego wartownika równoznaczne jest z jego ogłuszeniem (nie ma prawa się odezwać ani podjąć jakiejkolwiek akcji). Na początku turnieju zostaną wyznaczone miejsca i sposób mocowania sztandaru wspólnie z Feudałami.

Konkurencje plebejskie (zabawy) drużynowe:
W trakcie dnia rozegrane zostaną konkursy plebejskie pomiędzy obozami. Ogłaszane one będą przez organizatorów, choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby obozy same wyzywały się nawzajem. Obozy uzgadniają ile osób weźmie w danej konkurencji z każdej strony. Przykładowe konkurencje drużynowe:
- pająk
- most
- okowita
- ciągniecie świni
- bieg dam - żeby panie też się nie nudziły
- narty króla Bolka
- rzut oszczepem
- rzut belą w niedźwiedzia

Oceniane aspekty obozów:
- zaplecze kuchenne (ognisko, kuchnia, potrawy, naczynia), dania przygotowane na ucztę
- zaplecze sypialne (wystrój namiotów, spanie itp.),
- ogólne wrażenie obozu (historyczność, czystość itp.),
- śpiew, muzyka, kuglarstwo,
- indywidualne inwencja każdego obozu np: mogą nas czymś zaskoczyć – zarówno w sensie pozytywnym jak i negatywnym.

Punkty dla obozu zdobywać można w różnych konkurencjach (zależy od inwencji uczestników). Wszystkie zdobyte punkty zamieniane są na walutę turniejową (borki), a za nią obóz może nabywać np. żywność. Przegrywacie - głodujecie.

Uwagi ogólne:

1. Waluta wypłacana będzie dla całego obozu, a Feudał wg swojego uznania (jedynie słusznego) pożytek z nich uczyni. Może karmić swoich ludzi lub ogłosić trzydniowy post.

2. Alkohol. Doświadczenia poprzednich turniejów wskazują, że nadmiar trunków nie sprzyja, a nawet przeszkadza, w prowadzeniu turnieju, w którym niezbędne jest budowanie klimatu i wcielanie się w role odtwarzanych postaci. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z fikcji wprowadzania 100% prohibicji. W związku z powyższym prosimy o całkowitą abstynencję lub umiarkowane spożywanie alkoholu podczas turnieju. Za zachowanie swoich ludzi w obozie odpowiada Feudał. Prosimy by dowódcy poszczególnych bractw rycerskich mieli baczenie na swoich braci. Wniosek Tadeusza - Dowódcy Chorągwi Pomorskiej r. zostanie wprowadzony, pręgierz dla niesubordynowanych będzie przygotowany .
Natomiast jak zwykle nie zabraknie trunków podczas sobotniej uczty i sławnego już turnieju „Nocnego Pijackiego”.

3. Walki zbrojnych. Pojedynki mają charakter honorowy i rycerski. Celowo nie chcemy wprowadzać szczegółowych regulaminów walki. Nad bezpieczeństwem, odpowiednim strojem ochronnym, dopuszczoną bronią, czuwać mają Feudałowie i sekundanci przez nich wyznaczeni. Punktowane będzie samo zwycięstwo jak też zachowanie rycerskie, zachowanie podczas wyzwania na pojedynek, bogactwo pocztu rycerskiego.

4. Feudałowie będą wybierani przez uczestników danego obozu podczas przygotowań w piątek. Nie chcemy narzucać nikomu tak ważnej i odpowiedzialnej roli.

5. Niezbędny jest sprzęt obozowy. Większość żywności, która będzie przez uczestników zdobywana, to półprodukty lub surowizna. Kto był wcześniej ten wie :- ) .
"Deus lo vult!"
Awatar użytkownika
Haris
Bractwo
 
Posty: 4397
Artykuły: 6
Zdjęcia: 1
Dołączenie: 30 Paź 2004, 18:55
Miejscowość: skądinąd

Re: VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez FAZIK » 07 Lip 2011, 21:35

Linki nie działają, jakieś literówki i smile się poprzestawiały na text.
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7501
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

Re: VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez Gandalf » 07 Lip 2011, 21:56

Poprawiłem formatowanie. Na fora wklejajcie to co niżej podaję. Jest to już przygotowany tekst łącznie z formatowaniem. Po przeklejeniu nic nie zniknie, nic się nie zepsuje i formatowanie też będzie prawidłowe. Harisie, Gajusie, poprawcie swoje posty wklejając całą poniższą treść jeszcze raz na fora gdzie ogłoszenia poszły.
Kod: Zaznacz wszystko
[b]Turniej:[/b]
Jak co roku Koszalińska Kompania Rycerska organizuje turniej rycerski. W zeszłym roku doszło do remisu ... czas na rewanż.
Relacja z 2010 r: http://kkr.nsc.pl/forum/viewtopic.php?p=21193#p21193

[b]Idea turnieju:[/b]
Każde przyjezdne Bractwo zostanie przydzielone do jednego z dwóch rywalizujących ze sobą obozów. Obozy te będą rywalizować ze sobą na wielu płaszczyznach - przygotowanie obozu, pojedynki i wyzwania (zarówno łucznicze jak i bojowe) zabawy plebejskie, gotowanie, gry średniowieczne itp itd. Trochę tego będzie. Jak widać aby odnieść sukces - zwycięstwo obozu, należy współpracować i wspierać się wzajemnie. Każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli ktoś lubi zrzędzić, to może wyzwać obóz przeciwny na pojedynek zrzęd. Zostawiamy pewien stopień inicjatywy dla naszych gości. Wszelkie wyzwania zgłaszana będą do naszego Herolda. Wszystkim pojedynkom należy nadać pewien stopień atrakcyjności również oceniany przez Herolda. Jako przykład podaję walczącego, który wraz ze swoją świtą (chorąży, giermek i 2 podnóżki) zmierza do obozu przeciwnika wyzywając go na pojedynek. Ideą jest wspólna zabawa.

Jak wspomniałem jest też osada Woja Borka. Pełniła ona będzie rolę miasta gdzie uczestnicy będą mogli robić zakupy (głównie pożywienie) za zarobione podczas turniejów, zabaw i pojedynków borki. A co to są te borki? To nasze turniejowe pieniądze, które będziecie zarabiać wygrywając konkursy, pojedynki, zabawy itp. Ba. Nawet możecie je wygrać od przeciwnego obozu jeśli postawicie je w jakiejś średniowiecznej grze i wygracie. Wszystko zależeć będzie od Waszej wyobraźni.

Turniej trwał również będzie w nocy. Ważne więc będą warty, pilnowanie obozu, a w szczególności Chorągwi.

Mamy w zanadrzu jeszcze kilka niespodzianek.
Z racji tego iż turniej organizujemy własnymi środkami pieniężnymi gwarantujemy półprodukty żywnościowe, słomę, złote napoje na wspólną biesiadę, miejsce na rozbicie obozów, osadę średniowieczną, dobrą pogodę i dużo dobrej zabawy.
Od uczestników oczekujemy namiotów historycznych, sprzętu obozowego (w czymś musicie gotować) i dobrego humoru.

[b]Czas: 2-4.09.2011 r.[/b]

[b]Zgłoszenia:[/b]
Z uwagi na potrzebę wcześniejszego rozplanowania obozów i ograniczonej liczby osób turniej, prosimy o wcześniejszy i kontakt osoby zainteresowane wraz ze zgłoszeniem, w szczególności z podaniem:
- liczby osób
- liczby walczących
- liczby łuczników
- informacja o sprzęcie obozowym
- liczba namiotów

Zgłoszenia kierować na adres: kkr@kkr.nsc.pl
Lub telefonicznie:
Bartłomiej "Gandalf" Zielonka: 509 816 943
Krzysztof "Fazik" Brzeziński: 604 595 063
Leszek "Haris" Jęczkowski: 501 147 023

[b]WAŻNE![/b]
Osoby zainteresowane turniejem proszone są o zapoznanie z regulaminem z uwagi iż [b]nie jest to standardowy turniej [/b]na jakich do tej pory bywaliście. Chcemy uniknąć niespodzianek ut o jedzenie trzeba walczyć.

Turniej zorganizowany będzie w Borkowie (pomiędzy Koszalinem, a Słupskiem niedaleko Sławna) w osadzie średniowiecznej Adama Bryla - znanego na Pomorzu Woja Borka.
Na mapie jest tu:
http://mapa.szukacz.pl/?&n=54.234074&e=16.588949&z=192m&typ=n&m=Borkowo&poi=hotel&t=

A na GPS'ach tu:
54°13'59.808"N, 16°35'15.756"E

[b]Rys historyczny:[/b]

„No to do rozmów i pertraktacji trza powrócić ...” rzekł Książę patrząc na swoich ludzi wiszących na drzewie. W końcu zawołanie Gryfitów brzmiało: „Po trzy na gałąź”. To i trójkami powiesił. Przynieśli mu wiadomość o jakowymś remisie i braku ostatecznych rozstrzygnięć po ostatnim turnieju i negocjacjach. Cóż, trochę nie był w humorze, trochę okowity ... to i powiesił, ale czemu wisi tam fretka i foczka trochę jakby uległa ... tego nie pamiętał.

Był to czas na rok przed podpisaniem paktu w Szczecinku przez Bogusława VIII z Krzyżakami, według, którego miał wspierać ich w walkach. Czuć już zbliżającą się wojnę Rzeczypospolitej z Zakonem Najświętszej Mari Panny Domu Niemieckiego.
Bogusław VIII, chcąc jak najwięcej skorzystać na owej zbliżającej się już wojnie, postanawia sprzymierzyć się z Krzyżakami. Sprawą tą i rozeznaniem ma się zająć Ulryk, pan feudalny sprzyjający Krzyżakom, któren spod Sławna przybył. Wiadomo o nim było już od dawna, że ma wielu przyjaciół wśród braci zakonnych. Książę nie chce jednak za bardzo drażnić króla Polski, Władysława Jagiełły, którego zresztą jeszcze niedawno był sprzymierzeńcem i któren to do rodziny królewskiej w Swej łaskawości przyjął Bogusława. Dlatego wszelkie negocjacje postanawia ukryć pod pretekstem zorganizowania turnieju w osadzie Borkowo między Sławnem, a Polanowem leżącą. Sam Książę nie nadwyrężając swego autorytetu wysłał jedynie swoich ludzi, mających wysłuchać propozycji Zakonu. Niespodziewanie jednak nadciągnął ze swym pocztem rycerz Maćko z Wendów, który znany jest ze swej niechęci do Zakonu Krzyżackiego. A najlepszym wyjściem dla ziem Pomorza Tylnego (przez złośliwych „zadniego” zwanym) widzi w sojuszu z Polską. Ma zamiar po turnieju od razu udać się do Bogusława VIII, by przedstawić mu swoją propozycję sojuszu z Polską. Nie wie jednak nic o obecnych planach księcia co do paktu z Krzyżakami.
Niechybnie mordobicie będzie...

[b]Regulamin:[/b]
1.VI Turniej o Złote Jajo Gryfa jest turniejem drużynowym.
2. Każde z bractw rycerskich oraz osoby niezrzeszone zostaną przydzielone do jednego z dwóch rywalizujących obozów.
3. Każdy z obozów wybierze swojego przywódcę, który wcieli się w rolę Feudała, reszta osób jest jego świtą. Status Feudała musi być podkreślony stosownie do odtwarzanej roli (najbogatszy strój, ekwipunek, namiot, itd.)
4. Dopuszcza się pożyczanie, wymianę sprzętów i handel między osobami z tego samego obozu, jak i między rywalizującymi obozami.
5. Prawo w ramach obozów stanowią wybrani Feudałowie. Natomiast nad przebiegiem Turnieju pieczę mają organizatorzy - KKR. Rozstrzyganie sporów należy do organizatorów, a w szczególności do Inkwizytora. Jego decyzje są nieodwołalne. Z racji możliwej dużej nieprzewidywalności przebiegu turnieju, zależnego od inicjatywy i pomysłowości uczestników zmagań zastrzegamy sobie prawo do zmian poszczególnych konkurencji.
6. Strój oraz posiadane wyposażenie stanowić będzie o statusie każdego z uczestników. Role mają być przydzielone zgodnie ze statusem. Przekładać się to będzie zarówno na sposób traktowania i zwracania się do ludzi, jak i do ciężaru prac, które będzie dana postać wykonywać w obozie. Słowem, drabina feudalna obowiązuje.
7. Osada jest miejscem eksterytorialnym. Należy do Księcia. Zakaz prowadzenia walk wewnątrz, osoby tam przebywające są pod opieką Księcia. Jest to natomiast miejsce handlu, spotkań, negocjacji, hazardu i miłości.
8. Cywile – publiczność. Podczas turnieju mogą pojawić się turyści. Publiczność będzie mogła poruszać się po osadzie oraz po wyznaczonych traktach. Do obozów można zapraszać jednak jest to wyłącznie wola Feudałów. Zasady:
• Nie zabijać i nie okaleczać (chyba, że chcą)
• Można karmić, zabawiać, handlować, i co tam jeszcze
9. KKR traktowani będą jako ludzie Księcia. Nosić oni będą znaki Bractwa na wappenrokach – czerwony gryf na srebrnym polu. Mają oni prawo wejścia do obozu Feudałów. Nie bić.
10. Zasady walk:

[b]Walki zbrojnych:[/b]
Każdy zbrojny umieszcza swoją tarczę (inny swój znak herbowy) w miejscu do tego wyznaczonym. Każdy zbrojny może w dowolnym momencie (oprócz wybranych pór dnia np.: śniadanie, obiad itp.) wyzwać przeciwnika na pojedynek (poprzez uderzenie swoją bronią w tarczę przeciwnika w obecności herolda. Wyzwany ma pół godziny na stawienie się do walki lub ją przegra walkowerem. Wyzwany na pojedynek wybiera broń. Na początku za pokonanie każdego jest 1 punkt. W miarę odbywanych walk za pokonanie przeciwnika jest tyle punktów ilu przeciwników zwyciężył – np.: Krzyżak wygrał z kimś 3 razy – za jego pokonanie obóz otrzymuje zatem 4 punkty. Dodatkowo jeśli Krzyżak przegra walkę jego wartość ubicia spadnie do 3 punktów.

Zasady zwycięstwa: wygrywa ten, którego przeciwnik się podda lub gdy sędziowie w trakcie walki zadecydują o jej wyniku, np w przypadku zdecydowanej przewagi jednego z walczących. Przewrócenie się nie musi skutkować przegraną. Walkę mogą przerwać sędziowie (sekundanci). Sprawą bezpieczeństwa uczestników i honoru Feudała jest wystawienie rycerza i zweryfikowanie jego stroju ochronnego oraz broni. Sędziowie mogą jednak nie dopuścić do walki niewystarczająco chronionego rycerza.

Każdy rycerz może po każdej swojej walce zdecydować o zdjęciu swego znaku, tym samym nie pozwalając się ponownie wyzwać. Każdy z Feudałów wyznacza po jednym sekundancie ze swojego obozu, którzy wraz z sędzią głównym wyznaczonym przez organizatora będą turnieje walk oceniać i decydować o wygranej. Pamiętać należy o honorowym podejściu do sprawy sędziowania.

[b]Walki łuczników:[/b]
Walki łuczników odbywać się będą na zasadach [b]pojedynków drużynowych[/b].
Każdy łucznik posiadać musi swój znak rozpoznawczy wielkości dłoni narysowany na kawałku materiału/papieru. Znaki wszystkich łuczników wieszane będą na tarczy po jednej dla każdego obozu. Wyzwanie przeciwnika polega na oddaniu strzału do tarczy obozu przeciwnego. Trafiony znak określa wyzwanego przeciwnika, który musi się stawić na plac turniejowy. Wyzwany ma 15 minut na stawienie się do pojedynku razem z towarzyszem (którego wybierze ze swojego obozu). W każdym pojedynku bierze w ten sposób 4 łuczników.
Strzelać będą pary z danego obozu. Każda z konkurencji polegać będzie na powiązaniu wyników jednego zawodnika z wynikami jego towarzysza.
Konkurencje przygotują ludzie Księcia.
Przykładowa konkurencja:
Pochodzimy sobie. Ustala się odległości 15m, 20m, 25m, 30m, 35m. Każdy zawodnik z drużyny ma do dyspozycji 6 strzał i strzelają na zmianę utrudniając lub ułatwiając swojemu kompanowi strzelanie. Odległość startowa 25m. Pierwszy zawodnik strzela. Jeżeli trafi pole białe lub czarne to drugi zawodnik cofa się na dalszy dystans, jeśli trafi niebieskie to drugi zawodnik pozostaje w miejscu, a jeśli trafi czerwone lub żółte to drugi zawodnik przesuwa się na odległość bliższą. Jeśli któryś z zawodników osiągnie graniczny dystans pozostaje w miejscu jeśli trafienie kompana powodowałoby, że musiałby go przekroczyć.


[b]Potyczki i bitwy:[/b]
Książę ogłosił czas „pokoju bożego” i zakaz jakichkolwiek walk przeciwko chrześcijanom … lecz któż by się do tego stosował.
Podczas turnieju zostaną stoczone potyczki, w których trzeba będzie wykonać określone przez organizatora zadania. Może też dojść do potyczek spontanicznych w formie wypadów z obozu. Podstawowe zasady:
1. Nie powadzimy walk w obozach i osadzie,
2. Nie wolno strzelać do obozów przeciwnika (pacyny),
3. Ciężkozbrojni nie mogą atakować bezpośrednio łucznika, lekkozbrojnych, artylerzystów. Jeżeli dojdzie do spotkania 1-1, wygrywa zawsze ciężkozbrojny.
4. Łucznicy i lekkozbrojni mogą walczyć jedynie w formacjach bojowych składających się z minimum 3 osób. Po rozproszeniu uznawani są jako uciekinierzy i automatycznie nie uczestniczą dalej w walce.
5. „Zabija” celny cios, celna pacyna – oceniają to sędziowie uderzeniem kija.
6. W starciu ciężkozbrojnych przegrany upada i nakrywa się tarczą.
7. Artyleria może sobie postrzelać, ale nie ma ona żadnego znaczenia na przebieg bitwy.
8. Szczególnie punktowane będzie hierarchia dowodzenia podczas potyczki - dowódcy oddziałów, komendy i sposób ich wydawania, taktyka.
9. Nad bezpieczeństwem i sprawnym przeprowadzeniem walki czuwać będą ludzie księcia.
10. Zbrojny wypad w kierunku przeciwnika musi być zgłoszony co najmniej na 10 minut wcześniej Heroldowi. Spotkanie następuje w połowie drogi do obozu przeciwnika. Jeżeli przeciwnik nie wystawi swojej załogi w ciągu 20 minut przegrywa. Również w przypadku nie wystawienia swojej załogi obóz zobowiązany jest do uiszczenia ustalonej opłaty lub, w przypadku braku takiej możliwości wydania 3 swoich ludzi wybranych przez wygrany obóz. Stają się oni jeńcami. Nie mogą oni uczestniczyć w dalszych zmaganiach dopóki nie zostaną wykupieni. W kwestii wykupu decydują negocjacje pomiędzy Feudałami, negocjacje zbrojne, prośby błagania...

[b]Bitwa o sztandar:[/b]
Zdobyć sztandar przeciwnika (każdy obóz musi mieć sztandar) – w nocy lub w dzień można próbować ukraść sztandar – jednakże nie można stosować żadnej formy przemocy. Wykrycie przez wartownika równoznaczne jest z obowiązkiem wycofania się do własnego obozu. Dotknięcie przez wartownika równoznaczne jest ze schwytaniem (można wtedy go wykupić) Dotknięcie nic nie widzącego wartownika równoznaczne jest z jego ogłuszeniem (nie ma prawa się odezwać ani podjąć jakiejkolwiek akcji). Na początku turnieju zostaną wyznaczone miejsca i sposób mocowania sztandaru wspólnie z Feudałami.

[b]Konkurencje plebejskie (zabawy) drużynowe:[/b]
W trakcie dnia rozegrane zostaną konkursy plebejskie pomiędzy obozami. Ogłaszane one będą przez organizatorów, choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby obozy same wyzywały się nawzajem. Obozy uzgadniają ile osób weźmie w danej konkurencji z każdej strony. Przykładowe konkurencje drużynowe:
- pająk
- most
- okowita
- ciągniecie świni
- bieg dam - żeby panie też się nie nudziły
- narty króla Bolka
- rzut oszczepem
- rzut belą w niedźwiedzia

[b]Oceniane aspekty obozów:[/b]
- zaplecze kuchenne (ognisko, kuchnia, potrawy, naczynia), dania przygotowane na ucztę
- zaplecze sypialne (wystrój namiotów, spanie itp.),
- ogólne wrażenie obozu (historyczność, czystość itp.),
- śpiew, muzyka, kuglarstwo,
- indywidualne inwencja każdego obozu np: mogą nas czymś zaskoczyć – zarówno w sensie pozytywnym jak i negatywnym.

Punkty dla obozu zdobywać można w różnych konkurencjach (zależy od inwencji uczestników). Wszystkie zdobyte punkty zamieniane są na walutę turniejową (borki), a za nią obóz może nabywać np. żywność. Przegrywacie - głodujecie.

[b]Uwagi ogólne:[/b]

1. Waluta wypłacana będzie dla całego obozu, a Feudał wg swojego uznania (jedynie słusznego) pożytek z nich uczyni. Może karmić swoich ludzi lub ogłosić trzydniowy post.

2. Alkohol. Doświadczenia poprzednich turniejów wskazują, że nadmiar trunków nie sprzyja, a nawet przeszkadza, w prowadzeniu turnieju, w którym niezbędne jest budowanie klimatu i wcielanie się w role odtwarzanych postaci. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z fikcji wprowadzania 100% prohibicji. W związku z powyższym prosimy o całkowitą abstynencję lub umiarkowane spożywanie alkoholu podczas turnieju. Za zachowanie swoich ludzi w obozie odpowiada Feudał. Prosimy by dowódcy poszczególnych bractw rycerskich mieli baczenie na swoich braci. Wniosek Tadeusza - Dowódcy Chorągwi Pomorskiej r. zostanie wprowadzony, pręgierz dla niesubordynowanych będzie przygotowany .
Natomiast jak zwykle nie zabraknie trunków podczas sobotniej uczty i sławnego już turnieju „Nocnego Pijackiego”.

3. Walki zbrojnych. Pojedynki mają charakter honorowy i rycerski. Celowo nie chcemy wprowadzać szczegółowych regulaminów walki. Nad bezpieczeństwem, odpowiednim strojem ochronnym, dopuszczoną bronią, czuwać mają Feudałowie i sekundanci przez nich wyznaczeni. Punktowane będzie samo zwycięstwo jak też zachowanie rycerskie, zachowanie podczas wyzwania na pojedynek, bogactwo pocztu rycerskiego.

4. Feudałowie będą wybierani przez uczestników danego obozu podczas przygotowań w piątek. Nie chcemy narzucać nikomu tak ważnej i odpowiedzialnej roli.

5. Niezbędny jest sprzęt obozowy. Większość żywności, która będzie przez uczestników zdobywana, to półprodukty lub surowizna. Kto był wcześniej ten wie :- ) .
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7763
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez Fred » 27 Lip 2011, 06:16

Potwierdzam przybycie - 4 osoby na pewno, a może być 6.
Awatar użytkownika
Fred
 
Posty: 3
Dołączenie: 07 Mar 2010, 20:20

Re: VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez Gandalf » 27 Lip 2011, 12:46

Super. A powiedz jeszcze namiotów ile oraz łuczników i walczących a także kiedy planujecie przyjechać? Przypominam, że zaczynamy w piątek. :D
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7763
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez Fred » 02 Sie 2011, 08:46

2 łuczników, 2 walczących, 2 namioty i 2 damy. Jeden to i łucznik i walczący.
Z tego powodu, że mamy dość daleko, to będziemy w nocy z piątku na sobotę.
Awatar użytkownika
Fred
 
Posty: 3
Dołączenie: 07 Mar 2010, 20:20

Re: VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez Haris » 03 Sie 2011, 08:01

:-) no to się nie wyśpicie ... :twisted:
"Deus lo vult!"
Awatar użytkownika
Haris
Bractwo
 
Posty: 4397
Artykuły: 6
Zdjęcia: 1
Dołączenie: 30 Paź 2004, 18:55
Miejscowość: skądinąd

Re: VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez Gandalf » 04 Sie 2011, 12:15

Przypominamy o naszym turnieju 6 edycja Turnieju o Złote Jajo Gryfa, który odbędzie się w dniach 02-04.09.2011 w Borkowie. Link do regulaminu dostępny powyżej.

Osoby które jeszcze u nas nie były, bardzo proszę o zapoznanie się z regulaminem, gdyż nie jest to standardowy turniej, na które macie okazję jeździć. Dla osób, które u nas już były, informacyjnie zawiadamiamy, że w regulaminie zmieniły się zasady wyzwań łuczniczych na bardziej integracyjne. :D

W związku z tym prosimy bardzo o potwierdzenie swojego przybycia najpóźniej do dnia 25.08.2011.

W zgłoszeniu prosimy o podanie następujących informacji:
Ilość osób:
Liczba walczących:
Liczba łuczników:
Liczba namiotów:
Sprzęt obozowy (gary, ruszty itp):
Data przyjazdu: tu ważne jest abyście się najlepiej pojawili w piątek, bo jak dobrze wiecie, turniej rozpoczynamy po zmroku i trwa on również w nocy.

Pomoże nam to dobrze rozplanować obozy, aby w miarę wyrównane szanse były. Podobnie zresztą jak ostatnio gdzie turniej zakończył się remisem. W tym roku zamierzamy go rozstrzygnąć. :D

Prosimy informację przesłać na jeden z kilku sposobów:
mailem: kkr@kkr.nsc.pl
telefonicznie:
Bartłomiej "Gandalf" Zielonka - 509 816 943
Krzysztof "Fazik" Brzeziński - 604 595 063
Leszek "Haris" Jęczkowski - 501 147 023
Przez facebooka: http://www.facebook.com/KKR.Rycerze
Ewentualnie osobiście na najbliższych turniejach, na których się pojawimy w sierpniu - Słupsk, Człuchów, Chojnice.

I to tyle. W oczekiwaniu na odzew z rycerskim pozdrowieniem

Zapraszamy wszystkich na nasz turniej. Szykujemy kilka nowości, więc można spodziewać się niespodzianek. :D
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7763
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez Monika F » 08 Wrz 2011, 13:23

Monika F
Kompani
 
Posty: 257
Dołączenie: 28 Lut 2011, 19:33

Re: VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez Gandalf » 08 Wrz 2011, 15:24

I tu jeszcze są zdjęcia autorstwa Kaji.
https://picasaweb.google.com/1053391118 ... su_X-YnDZQ
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7763
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez maras » 24 Paź 2011, 07:51

Reportaż z turnieju by Kasia:
http://kgwardiak.blogspot.com/2011/10/zywio.html
Link do pełnego albumu na dole posta.

Pozdrawiam;)
maras
 
Posty: 91
Dołączenie: 27 Lis 2004, 23:05
Miejscowość: Koszalin

Re: VI Turniej o Złote Jajo Gryfa - 02-04.09.2011

Postprzez Gandalf » 24 Paź 2011, 16:01

Świetne fotki. Pozwolisz Waść, że kilka wykorzystam do relacji, którą właśnie kończę. :D
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7763
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Następna

Powróć do Kalendarium

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości