przez Yakman » 22 Maj 2015, 14:48
No to nowa propozycja:
Inkwizytor Tracisz turę, ale zyskujesz 1 wiedzy, 1 uczynności i 1 złota. - Inkwizytor zastępuje ci drogę. Dokładnie ci się przyjrzawszy mówi: „Potrzebuję świadka na Sąd Boży nad niewiernymi. Nadasz się.”
Zbóje Jeśli jesteś w Sławnie, otrzymujesz 1 uczynności. - W lesie nieopodal Sławna zalęgli się niecni zbóje, okradający miejscową ludność. Jako dzielnego Pana, poproszono cię o pozbycie się problemu.
Prośba biskupa Jeśli jesteś w Koszalinie, otrzymujesz 2 uczynności. - Odwiedzając miejski kościół zagadnął cię biskup i jako znamienitą osobistość poprosił o przysługę. Pewną relikwię na Górę Chełmską by trzeba wnieść. Okoliczna ludność na pewno usłyszy o tym honorowym czynie.
Ukryty traktMożesz przemieścić się do dowolnego miasta w zasięgu 1 pola, nie zważając na drogi. - Znalazłeś nową ścieżkę, której na twojej mapie brakowało. Porozmawiasz sobie z tym swoim kartografem…
Wymiana koni Zyskujesz dodatkowy ruch. - W najbliższej wiosce jest stadnina słynąca z najlepszych koni w okolicy. Chyba nadszedł czas na odpoczynek dla twojej kobyły…
Czarna śmierć Wskazany gracz traci turę. – Śmierć! Śmierć w miasta murach! Uchodźcie stąd, kto żyw. Oddalając się od miasta dało się jeszcze słyszeć cichnącą pieśń barda: „Choćbyś się ukrył, nie ujdziesz jej. Kosi jednako: mieszczan, rycerzy, chłopstwo i kler…”
Narada dostojników Jeśli w ciągu 4 tur dotrzesz do Lęborka, zyskujesz 3 wiedzy. – Nareszcie! Książęta, Polacy i Zakon spotykają się na naradzie, by negocjować sytuacje w regionie. I ciebie zabraknąć tam nie może.
Poborca podatków Wskazany gracz traci 1 sztukę złota. – Płać i płacz. Poborca dopada każdego.
Miasto HanzyZyskujesz 1 sztukę złota – To miasto dołączyło do Hanzy. Handel w nim kwitnie, wszystko jest tańsze i łatwiej dostępne. Czysty zysk.
Chaos w dyplomacjiWszyscy gracze poza tobą tracą kolejkę. - Dotarłeś do swojego zaufanego szpiega. To idealna okazja, by rozpuścić z jego pomocą fałszywe wieści. Niech przeciwnicy myślą, że wiedzą, co robisz. Ty zaś pójdziesz inną drogą…
Turniej rycerski Tracisz kolejkę, ale zyskujesz 3 sztuki złota. – Turniej! Rycerstwo z całego Pomorza ściąga do miasta na turniej rycerski. Ponoć sam Zawisza Czarny ma się zjawić…
Atak na posła Jeśli stoisz na polu z innym graczem, możesz odebrać mu 1 sztukę złota lub 1 punkt wiedzy i dopisać go sobie. – Rycerzowi posła napadać nie przystoi. Ale jak to mówią: „Czego oczy nie widzą, temu sercu nie żal.”
Pielgrzymka Wskazany gracz musi rozpocząć podróż do Koszalina. Nie może poruszać się w inną stronę, póki tam nie dotrze. – To się porobiło. Trafiłeś na pielgrzymkę na Górę Chełmską. Już miałeś odjechać, kiedy zauważył cię znajomy zakonnik. Teraz to już się nie wykręcisz…
Szlak morski Jeśli jesteś w Szczecinie, możesz w tej kolejce przenieść się do dowolnego nadmorskiego miasta na mapie. – Morza szum, ptaków śpiew! Statkiem znacznie szybciej dotrzesz do celu. Oby tylko morskich potworów nie spotkać.
Atak na zamek Wskazany gracz musi jak najszybciej dotrzeć do swojego miasta startowego. Nie może zmierzać w innym kierunku, póki tam nie dotrze. - Panie, ratuj! Ziemie nasze atakują! Wracaj szybko ziem swoich bronić!
Dobra gospodarka Jeśli jesteś na ziemiach Zakonu, możesz przy najbliższej okazji pobrać 3 sztuki złota zamiast 1. – Ledwo 100 lat starczyło, by ziemie te miodem i mlekiem spłynęły. Jednak czy dla każdego? Wielką cenę za dobrobyt Zakonu chłopstwo płaci. I płacić będzie.
Sami swoi Jeśli jesteś na ziemiach Polski i stoisz na polu z innym graczem, możesz zabrać mu 2 sztuki dowolnego surowca. – Kupą panowie, kupą! Kupy nikt nie ruszy! Na wroga!
Jałmużna Każdy z graczy oddaje po 1 sztuce złota najbiedniejszemu spośród nich. - Pokorni zakonnicy zbierają ofiarę dla ubogich z okazji nadchodzącego święta. Danie im kilku monet na pewno nie zaszkodzi.
Plotki w karczmie Możesz zignorować efekt jednej karty rzuconej przeciwko tobie. - A choćbym szedł przez ciemną dolinę, zła się nie ulęknę, bo prawda jest ze mną!
Młot na czarownice Oskarżasz wybranego gracza o czary. Musi zapłacić 2 sztuki złota albo traci kolejkę. - Coś dużo ostatnio czarownic w okolicy. Wpadłeś więc do kowala, by zgodnie z zaleceniem Inkwizytora, odpowiednią broń na nie zakupić.
Dyplomacja, dyplomacja...W ciągu tej kolejki możesz wskazać, dokąd ma się ruszyć każdy z pozostałych graczy. – Układy, układziki. Twoi sojusznicy czają się w każdym mieście i wskazują kierunki właściwe tylko twojej sprawie.
Polowanie na grubego zwierza Zyskujesz 1 uczynności jeśli jesteś w jednym z miast: Koszalin, 2 miasto, 3 miasto. - Niedaleko w lesie ponoć wielki niedźwiedź zamieszkał. Tak wielki, ze najstarsi nie pamiętają. Niezła by to była zdobycz…
Piękno tkwi w oku patrzącego. Strach też...