Założenia do gry - Rozgrywka

Projekt gry planszowej realizowane w ramach projektu: "wyGraj swoją historię". Projekt dofinansowany ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.

Założenia do gry - Rozgrywka

Postprzez Gandalf » 18 Maj 2015, 22:31

Cel gry
Celem gry będzie uwolnienie lub też nie dopuszczenie do jego uwolnienia (zależne od frakcji) Wilhelma z Geldrii z zamku w Złocieńcu.

Frakcje
Każdy z graczy opowie się po stronie jednej z czterech frakcji, chcących uwolnić księcia. Będą to odpowiednio:
- Zakon Krzyżacki
- Książęta Marchii
- Książęta Słupscy – Gryfici
- Królestwo Polskie.
Fabularnie Zakon oraz Marchia dąży do uwolnienia księcia, podczas gdy Polacy i Gryfci wręcz przeciwnie. Od strony mechaniki nie planujemy rozgraniczenia. Wszystkie strony będą dążyły do jak najszybszego zdobycia odpowiednich "surowców" aby dostać się do zamku w Złocieńcu. Przy czym gracze będą mogli przeszkadzać sobie nawzajem za pomocą specjalnych kart. O tym dalej.

Surowce
Aby osiągnąć cel gry i uwolnić księcia niezbędne będzie zebranie odpowiedniej liczby "surowców". Na chwilę obecną przewiduję 3 (z możliwością rozszerzenia do 4, ale to wydaje mi się pokażą testy rozgrywki):
- uczynność
- wiedza
- złoto
Należy zebrać po X każdego surowca. Ilość surowców na dobrą sprawę będzie zależna od testów gry, bo wtedy okaże się jak długo trwa rozgrywka. Chciałbym aby maksymalnie trwała pół godziny. Dłuższe gry dla naszej grupy docelowej nie będą atrakcyjne.

Profesje
W ramach każdej frakcji przewidziane są również profesje. Docelowo będą 3:
- bazująca na uczynności - rycerz, giermek, dama, itp
- bazująca na wiedzy - kapłan, kanclerz, pustelnik, itp
- bazująca na złocie - kupiec, handlarz, skarbnik, itp
Nazwy są do ustalenia.

Jak zdobyć surowce
Gracze zdobywać będą surowce poruszając się po planszy będącej mapą Pomorza Zachodniego z tamtego okresu oraz przy pomocy kart „przygody”. Na mapie będzie szereg miast i lokacji. W zależności od miasta będzie można otrzymać od 1-2 surowców danego typu. Dla przykładu. Stając na mieście Koszalin gracz dostaje +1 wiedzy, w Chojnicach +1 złota, w Malborku +2 złota, w Szczecinie +2 uczynności, itp. Miejscowości i cyfry przykładowe, docelowo chciałbym aby ich liczba i rodzaj związane były jakoś z historią danego miasta.
Będą specjalne lokacje, gdzie będzie można wymienić surowce w stosunku 2 do 1. Np za 2 uczynności można dostać 1 złota. Pozwoli to na przyspieszenie rozgrywki i planowanie działań graczy.

Karty przygód
Na mapie znajdą się lokacje, gdzie zamiast surowca możliwe będzie otrzymanie karty przygody (nazwę można zmienić). Będą to karty, które mogą pomagać lub przeszkadzać graczom. Coś w stylu:
Zaraza Gracz, na którego rzucono kartę traci turę. (opis fabularyzowany).
Wymiana koni Otrzymujesz dodatkowy ruch.
Pielgrzymka - wyruszasz natychmiast na Górę Chełmską. Papież kazał odkupić winy.
Jestem Krzyżakiem - Jeśli jesteś na terenie Krzyżackim dostajesz +1 złota
Kup Pan książkę - możesz zapłacić 2 złota i zyskać 1 do wiedzy lub +1 do uczynności
Nazwy kart do zmiany, mają tylko obrazować o co chodzi.

Przy czym najlepiej, aby większa część kart nie dawała bezpośrednio surowców, ale konkretne utrudnienia i pomoce, które gracz będzie mógł trzymać na ręku i wykorzystać w odpowiednim momencie. Przyjmuje się, że w jednym okresie czasu można mieć na ręku max 3 karty. Z przykładów powyżej.
Zaraza - można rzucić na dowolnego gracza
Wymiana koni - można rzucić w dowolnym momencie na siebie lub na przeciwnika, aby mu pomóc
Pielgrzymka - j/w. Przy czym karty te będą swego rodzaju teleportami i można je będzie używać na siebie lub na przeciwników w zależności od sytuacji na mapie
Jestem Krzyżakiem - gracz aby kartę użyć będzie musiał wybrać się na tereny krzyżackie
Kup Pan Książkę - w zależności od sytuacji można dodać sobie atrybut jeśli gracz ma złoto, lub zabrać przeciwnikowi dwa złota, ale dać mu coś innego.
Chodzi o spore możliwości kombinowania, tak aby gracze trochę myśleli, a nie tylko bezmyślnie ciągnęli kolejne karty i zbierali surowce.

Z grubsza tak to wygląda. Wszelkie uwagi, komentarze mile widziane.
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7763
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Powróć do wyGraj swoją historię

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości