Instrukcja gry

Projekt gry planszowej realizowane w ramach projektu: "wyGraj swoją historię". Projekt dofinansowany ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.

Instrukcja gry

Postprzez Gandalf » 09 Cze 2015, 21:38

Poniżej wstępna instrukcja gry:
Cel gry: Uwolnić księcia Wilhelma z zamku w Złocieńcu.
Rozpoczęcie gry:
Grę zaczyna najmłodszy z graczy. Następni gracze poruszają się są zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Każdy z graczy wybiera (lub losuje) państwo jakim chciałby zagrać. Do wyboru są 4 państwa, wraz ze wskazaniem z jakiego pola na jakim gracz rozpoczyna rozgrywkę:
1. Zakon krzyżacki – Malbork
2. Nowa Marchia – Chojna
3. Księstwo Pomorskie – Szczecin
4. Królestwo Polskie – Piła
Następnie wybierana (lub losowana) jest profesja spośród trzech dostępnych. Po myślniku wskazano zasób główny dla każdej z profesji. Każdy gracz rozpoczyna grę z 1 punktem zasobu głównego.
1. Szlachta - uczynności
2. Duchowieństwo - wiedza
3. Mieszczaństwo - złoto

Realizacja celu: Aby zakończyć grę należy dotrzeć jako pierwszy do zamku w Złocieńcu posiadając jednocześnie w swoich zasobach 5 sztuk złota, 5 sztuk uczynności i 5 sztuk wiedzy. Jeśli w jakimkolwiek momencie któryś z graczy będzie w Złocieńcu i posiadał po 5 sztuk każdego zasobu, gra się kończy. Zasoby te gracze zdobywają poruszając się po mapie docierając do wyznaczonych miejsc, jak również poprzez karty przygód.

Karty przygód:
Karty przygód gracze zdobywają w miastach wskazanych na mapie. Są dwa typy kart:
 Karty natychmiastowe – zagrywane są automatycznie po ich wyciągnięciu
 Pozostałe karty, które mogą być przetrzymywane na ręku i rzucone w swojej turze na siebie lub innego gracza.

Kolejność wykonywania akcji w turze:
1. Ruch na dowolne pole wzdłuż wyznaczonych dróg.
2. Wykonanie opisu wynikającego z mapy lub rozegranie spotkania z innym graczem jeśli jakiś stoi na polu docelowym.
3. Zagranie karty przygody.
4. Jeśli na koniec tury posiadasz na ręku więcej niż 3 karty przygody, to dodatkowe odrzucasz.

Spotkanie z innym graczem.
Jeśli na polu, na które aktywny (którego jest tura) gracz przesunie swoją postać jest postać innego gracza, można rozegrać spotkanie. Gracz aktywny może przekazać spotkanemu graczowi swój główny zasób, ale w zamian zabiera dowolny inny. Dla przykładu szlachcic może przekazać swoją uczynność, duchowny wiedzę, a mieszczanin złoto.

Aktualizacja zasad.
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7584
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Powróć do wyGraj swoją historię

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość