Gry Bitewne

Piszta o czym chceta, jednak miej baczenie czy nie trafniejszy byłby inny dział.

Re: Gry Bitewne

Postprzez FAZIK » 04 Sty 2013, 11:42

Mistrzu ten człek sprzedaje skrzynki narzędziowe:
http://allegro.pl/listing/user.php/run? ... d=15571702
Z Chojnic więc może by się dało kiedyś przy okazji kupić/odebrać.
Nie wiem który wymiar, pewnie największą, albo 2 najmniejsze. Zależy od ilości monsterków.

Największy wymiar to długość.
Środkowy to szerokość.
Ostatni to wysokość.

Magnesiki tu:
http://www.magnesy.eu/cennik.php
Taniej nie znalazłem, trzeba doliczyć VAT, min zamówienie to 40zł netto.


Jeszcze tylko muszę znaleźć gdzieś w Koszalinie firmę sprzedającą blachę nierdzewną 0,5mm, która przycina ją na wymiar. Dla mnie najrozsądniejsze kawałki to 99mmX199mm sztuk 8, 99mmX19mm sztuk 20, 99mmX39mm sztuk 6, 10cmX6cm sztuk 4, 10cmX5cm sztuk 6, 14cmX2cm sztuk 6.
Oczywiście do której przyklejają się magnesy bo nierdzewka jest słabo magnetyczna ;). Jak nie będzie takiej to trzeba wziąć zwykłą blachę stalową i pomalować.
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7727
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

Re: Gry Bitewne

Postprzez Gandalf » 04 Sty 2013, 19:47

Mam wrażenie albo małe te skrzynki. Wychodzi mi, że te przegródki mają z 5 cm wysokości. Dolna z 10. Taki gigant to tam za cholerę nie wejdzie, chyba, że w poziomie. Na zdjęciach też wygląda tak jakby te przegródki do końca się nie otwierały, cześciowo zakrywając dolną część, co może być problematyczne przy wkładaniu trayów. Trzeba by najpierw na żywo taką skrzynię zobaczyć. Ciekawe czy mają w Castoramie.
Te magnesy nasze to miały mieć 2mm wysokości czy 3mm, bo nie pamiętam?
Tak wstępnie wyliczając to w 100 zł powinniśmy się zamknąć za dużą skrzynkę. Nie jest źle.
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7789
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: Gry Bitewne

Postprzez FAZIK » 04 Sty 2013, 21:47

Sprzedający z Allegro jest producentem, nie chce wprawdzie zrobić na zamówienie, ale pewnie dało by się zrobić taką dosztukowaną jak chcemy. Np 2X dolna największa półka jako jedna skrzynka.
Magnesy 3X2. Do małych modeli.
Gigant wchodzi na boczną ściankę. Metalowy się nie utrzyma chyba że dostanie dużo magnesów.

Tu są filmiki gościa z forum. Zakładam że ma taką samą małą skrzynkę jak na końcu (7:14) w drugim filmie.
http://www.youtube.com/user/cotojest100 ... rid&view=0 Filmiki żałosne. Dużo gadania o niczym.
W tym filmiku widać lepiej największą skrzynkę: http://www.youtube.com/watch?v=61AxLwOuUPw No i ten filmik nawet można obejrzeć :P.
Można też kupić u Niego gotowe. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 81&start=0 tyle że blacha tyle nie kosztuje. Chyba że kosztuje - muszę to sprawdzić.

Folia magnetyczna jest w śmiesznej cenie na Alle. Ale mi wydaje się całkowicie zbędna. No może tyle że się blacha nie rysuje ...
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7727
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

Re: Gry Bitewne

Postprzez Gandalf » 06 Sty 2013, 15:37

Co do ostatniej gry kilka rzeczy wyłapałem.
1. Podczas szarży pierwszego wheela można wykonać nie tylko na początku, ale też w trakcie ruchu. Czyli Elf mógł swoją jednostką ruszyć do przodu zrobić wheela dostawić do atakowanej jednostki i zrobić kolejnego darmowego wheela domykającego.
2. Zasięg widzenia. Nigdzie nie doczytałem, aby pojedyncze modele widziały 360. Także widzą przez przód podstawki.
3. Elfi orzeł nie mógł ustawić się w dowolnym kierunku (de facto robić reformy) po zakończeniu lotu. Gdyby miał zasadę Fast Cavalry to wtedy byłoby ok.
4. Gigant mógł się uleczyć ze studni czarem. Fazik znalazł poprawkę w opisie czaru w Update do podręcznika, która modele poległe zastępuje woundami.
Większych błędów nie znalazłem.
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7789
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: Gry Bitewne

Postprzez FAZIK » 06 Sty 2013, 19:16

1. Jak najbardziej. Zresztą tak mówiłem podczas gry. Poruszasz się w linii prostej ale masz 1 wheel do 90st maxymalizujący ilość modeli w walce, dotykasz przeciwnika i domykasz wheelem drzwi do przeciwnika (lub on do ciebie jeśli ty nie możesz). ALE zawsze przed ruchem najpierw sprawdzasz w co wchodzisz. Czyli z miejsca gdzie szarżujesz sprawdzasz co najbardziej widać. Czyli czy przód, bok, tył itd. Nie można widzieć np boku a wejść w tył.

Za to szarżując moja salamandrę (jeśli ją widział bo nie miał kwadratowej podstawki więc LoS nie dało się tak na serio ustalić) musiał maxymalizować i jej dotknąć, nie miał stompa (mixed unit) a ja swojego bym miał przeciwko goblinom. O stompach i tak zapomnieliśmy, ale jak się okazało tylko ja na tym straciłem. Dodatkowo moje skinki mogły atakować bo z Salamandrą mogą walczyć z 2 szeregu (Mixed unit - supporting attacks). Tym samym straciłem ataki skinków + stompa na przód. Generalnie licząc średnią powinienem zrobić jeszcze min 1 może 2 woundy i mieć breaka na 3 a nie 1 ;). Oczywiście jeśli:
Po ogniowym ataku Salamandry, nawet jeśli zdejmie 1 model to zdaje się automatyczny test Ld paniki od ognia. Strona 114 Flame Throwers, zasady specjalne Salki. My tego nie zrobiliśmy :P. Goblinki mają 5Ld, BSB i generała nie było w pobliżu, więc szansa na ucieczkę była ;).

Zakładając że zdali ( ;) ) to wyglądać to powinno tak:

GGGGG
GGGGG
----SA--
-GEss--
----ss--

G=goblinki, SA=Salamandra, GE=GreatEagle, s=skinki.
GE, SA i s atakują w tej samej chwili (4I). GE wybiera w co wali (pewnie skinki 2A), SA wybiera w co wali (pewnie gobliny 2A), s za SA atakują G (supporting attacks 1Ax2), s w 3 szeregu po lewej atakuje GE 1A, s po prawej nie ma kogo atakować, atak jest stracony. G atakują SA 8A, SA wali stompa 1autoHit, GE nie ma stompa bo atakuje Mixed unit - przeciwko nim nie ma stompów.
Po tym sprawdzamy CR. Wtapiam, uciekam :P.
Tudzież mogłem próbować zabić GE a tym samym nie mieć flanki. 2A ze s (S3) i 2 z SA (S5) no i s po prawej 1A w G + SA stomp w G. Mogło się udać przy 3W GE :P.

2. patrz 3.
3. Mógł. Z tego co przeczytałem to single models mają zawsze free reformy w ruchu (jak skirmishe, fast cavy itd). Ogranicza te reformy tylko zasada że wszystkie reformy nie mogą wynieść więcej niż 2XM (czyli 2x2=4 w przypadku orła). Nie wiem jak zmierzyć czy orzeł zużył 4" na kręcenie podstawką :P. Nie mają za to 360 LoS ;). Jedyne 360 na jakie trafiłem to mój Grey Seer na dzwonie, ale to zasada specjalna :D.
4. Jak najbardziej, zresztą w trakcie gry powiedziałem (w końcu ;) ) że mógł się uleczyć. Na szczęście nie miało to wpływu na grę.

Ogólnie nie gram już niczym poza Skavenami dopóki nie nauczę się swobodnie poruszać po zasadach podstawowych.
Musimy zacząć chodzić do klubu.
No i częściej grać :>.
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7727
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

Re: Gry Bitewne

Postprzez Gandalf » 06 Sty 2013, 20:09

1. Ja myślałem, że panikę wykonują tylko modele które się ognia boją (kawaleria, charioty, itp). A jest rzeczywiście jak mówisz. Każdy wykonuje testy. I coś czują, że goblinki poleciałyby sobie za pump wagonem. :D
A najlepsze jest to, że orzeł gonił na piechotę salamandrę. Na potrzeby zasad (dalej z zasadą fast movement) w tym przypadku nie miało to znaczenia, ale komizm sytuacyjny jest. :D
3. Znalazłem. Strona 27. Czyli darmowy obrót. To zmienia postać rzeczy, bo mój gigant troszku inaczej by kończył ruch. Podobnie mój chariot, bo zgodnie z opisem, ta zasada też jego dotyczy.
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7789
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: Gry Bitewne

Postprzez FAZIK » 06 Sty 2013, 20:21

Tak mi jeszcze wpadło do głowy. Fanatyk powinien rzucać random movement PO szarży. Wydaje mi się że orzeł by się w niego wbił szarżując w Salamandrę bo stał pomiędzy nimi. Elf rzucił randoma, fanatyk wbił się w rzekę a potem były szarże.
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7727
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

Re: Gry Bitewne

Postprzez Gandalf » 06 Sty 2013, 20:34

Rzeczywiście. To moje Wagony, też powinny się ruszać po szarżach, a nie przed nimi. Bo też ruszają się w Compulsory Moves. Wydaje mi się, że ruszałem je wcześniej.
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7789
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: Gry Bitewne

Postprzez FAZIK » 06 Sty 2013, 23:17

Ano.
Dodatkowo jeśli coś dzieje się równocześnie w jednej fazie a nie jest wyszczególnione że jest po sobie (np zbieranie oddziałów i compulsary movement) to gracz mający turę decyduje sam o kolejności.

BTW
Fajny temat. Najlepsze są obrazki. Szarża Saurusami z M4 wychodząca na 2+ o długości 21" :P.
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 542cd32047

A i takie małe porównanie 7 i 8 edycji opisujące zmiany. Znalazłem błąd bo tarcze dają zarówno +1AS jak i 6+parry. (Str 43 i 88, no i faq dodało zapis że sama tarcza daje 6+AS)
http://mkwgs.eamped.com/2010/08/20/warh ... iss-rules/
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7727
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

Re: Gry Bitewne

Postprzez FAZIK » 09 Sty 2013, 16:51

BTW te nurtujące/wyjaśniające sprawy znalazłem na BTP. Pewnie jest tego więcej, ale 160stron się przebijać ... :P Chociaż pewnie od ok120 to obwiązujące zasady :>. Trzeba też uważać bo dużo jest na EURO (ETC, ojro :P ).

Mierzymy Fanatyków od oddziału a nie jak z niego wyjdą (mieliśmy rację :D):
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=922779#p922779

Wszyscy Fanatycy najpierw deklarują w którą stronę idą a potem kostkują:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=942806#p942806
Czyli tak jak myślałem a nie tak jak graliśmy. Bo wtedy można by czekać na wyniki poszczególnych fanatyków i ruszać ich w kierunku innych oddziałów, albo dobijać jeden oddział np drugim fanatykiem, jeśli pierwszy go nie złamie. Tak decydujesz przed i zdajesz się na fanatyczny los :P. No i przy okazji różne miejsca startu a nie jedno.

DD możesz celować w 2 jednostki jak to robiłeś (ale to akurat było oczywiste, jednak lepiej mieć pewność :D):
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=947385#p947385

Czary z 1PD i grzybka:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=888935#p888935
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=994089#p994089

Elfie sprawdź w swoim AB bo być może masz jakąś zasadę specjalną i jednak masz 1 dodatkowy czar (którego Cię pozbawiłem bo miałeś 1wszy poziom, ale się nie broniłeś :P )
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=868283#p868283

BTW wracając do Salamandry. FAQ zmieniło jej zasady na Monsters and Handlers (73 strona podręcznika) czyli nie straciłbym ataku skinka prawego w 3 szeregu i dodatkowo nie można atakować handlersów a tylko i wyłącznie Salamandrę. teraz jest tak że to Skirmisherzy, którzy w walce wręcz mają zasady M&H.

BTW2
Kiedy gramy?
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7727
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

Re: Gry Bitewne

Postprzez Gandalf » 09 Sty 2013, 17:31

No jak pisałem i mówiłem z moim miejscem jest problem. Natomiast jeśli zdecydujemy się grać gdzieś indziej (np inkubator :D) to nie ma problemu. :D
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7789
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: Gry Bitewne

Postprzez FAZIK » 10 Sty 2013, 10:06

Jak byśmy wzięli trochę makiet (wylosować wcześniej i wziąć tylko potrzebne) i wykładzinkę żeby przykryć dziurę w stole to ja jestem jak najbardziej ZA :D.
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7727
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

Re: Gry Bitewne

Postprzez Gandalf » 15 Sty 2013, 19:55

Gramy w piątek o godz. 18.00 w Inkubatorze. Wszystkich chętnych zapraszamy.
Fajnie jakby ktoś wpadł zobaczyć co to jest i jak to wygląda, z racji tego, że planujemy napisać projekt na kolejne Działaj Lokalnie właśnie pod kątem wykorzystania gier bitewnych (i nie tylko) w nauce historii średniowiecznej wojskowości, czy jakby tego nie nazwać. I dobrze by było, żeby ktoś jeszcze wiedział o co się w tych grach rozchodzi. Może jakieś ciekawe pomysły wpadną Wam do głowy. Wniosek składamy w lutym więc czas jest bliski. Wpadajcie!
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7789
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: Gry Bitewne

Postprzez Elf » 15 Sty 2013, 23:40

O mam wolne w piątek - tylko muszę z moim kierasem ds. spędzania wolnego czasu to ustalić.
Elen síla lúmenn' omentielvo
Awatar użytkownika
Elf
Bractwo
 
Posty: 948
Dołączenie: 16 Paź 2004, 12:18

Re: Gry Bitewne

Postprzez FAZIK » 16 Sty 2013, 09:42

Dorotka, jako element losowy, zdecydowała się (rzucając kostkami) na następujące tereny:

5(+4)

1. 10 Magical Mystery 1 Sinister Statue (w 6" roll D6 na 4+ nic, na 3- dostajesz D6 Str4 hits)
2. 7 Mysterious Forest
3. 6 Building
4. 8 Obstacle (3X6") 3 Blazing Barricade (Soft cover, przy szarży każdy model dotykający dostaje hita z siła 4)
5. 7 Mysterious Forest

1. 3 Steadfast Sanctum 2 Acropolis of Heroes (budynek w 6" Stubborn, Garrison +1Hit in CC)
2. 11 Marsh 2 Khemrian Quicksand (monster, monster infantry na 1 umiera, bez jakichkolwiek save, mon cav na 1-2)
3. 6 Building
4. 7 Mysterious Forest

Jak widać rzuty są w normie, nie tak jak nasze :P.

Można już zacząć taktycznie rozkładać pod własną armię :P.
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7727
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

PoprzedniaNastępna

Powróć do Karczma

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości