Gry Bitewne

Piszta o czym chceta, jednak miej baczenie czy nie trafniejszy byłby inny dział.

Re: Gry Bitewne

Postprzez Gandalf » 16 Sty 2013, 10:10

Elf napisał(a):O mam wolne w piątek - tylko muszę z moim kierasem ds. spędzania wolnego czasu to ustalić.

O fajno. Daj znać wcześniej czy będziesz żebyśmy wiedzieli jak rozpiski przygotować.
Gdyby ktoś chciał zagrać to z mojej armii można spokojnie zmontować 2. Mam jednostek na 7000 punktów, a gramy na razie na mniejszą liczbę, ostatnio było to 1250. Na ile zagramy teraz to ustalimy jak będzie wiadomo kto gra.
W cztery osoby zawsze ciekawiej, a do tego można zagrać w aliansie.
Wstępnie:
Fazik - Skaven
Gandalf - Orki
Elf - High Elves
XXX - Orki
Kto zainteresowany? :D
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7789
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: Gry Bitewne

Postprzez FAZIK » 16 Sty 2013, 12:30

Ja mogę jeszcze wysupłać częściowo proxowanych: Lizadrmen'ów, Chaos Warriors'ów, Undead'ów, High Elf'y, Dark Elf'y i Beastmen'ów.
Tak naprawdę to na 1250 punktów + odrobinie proxów mamy wszystkie armie ...
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7727
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

Re: Gry Bitewne

Postprzez Gandalf » 16 Sty 2013, 12:57

No to ja wiem, że tego jest więcej, ale póki co zasady najlepiej znamy armii którymi gramy. Chodzi o sprawne poprowadzenie rozgrywki niż ślęczenie nad zasadami poszczególnych armii których praktycznie nie znamy. Sam wiesz jak to było kiedy zaczynaliśmy. :D
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7789
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: Gry Bitewne

Postprzez Elf » 16 Sty 2013, 14:05

Będę - przywiezę wszystko co mam. W razie czego nawet grać nie muszę - posklejam sobie Phoenixów i chariota w towarzystwie.
Elen síla lúmenn' omentielvo
Awatar użytkownika
Elf
Bractwo
 
Posty: 948
Dołączenie: 16 Paź 2004, 12:18

Re: Gry Bitewne

Postprzez Cziken » 16 Sty 2013, 14:06

Ja w piątek to przypłezne, Gandalfie moge twoimi orkami zagrać ??
Projekt Volk!
Awatar użytkownika
Cziken
Bractwo
 
Posty: 519
Dołączenie: 18 Sty 2010, 18:10
Miejscowość: Koszalin

Re: Gry Bitewne

Postprzez FAZIK » 16 Sty 2013, 14:29

Gandalf napisał(a):No to ja wiem, że tego jest więcej, ale póki co zasady najlepiej znamy armii którymi gramy. Chodzi o sprawne poprowadzenie rozgrywki niż ślęczenie nad zasadami poszczególnych armii których praktycznie nie znamy. Sam wiesz jak to było kiedy zaczynaliśmy. :D


:P właśnie pomyślałem i miałem to dopisać.
Czyli jeśli nie wiecie jak grać to możecie wybrać Orki, High Elf'y albo Skaven'y, jak wiecie jak to dowolna armię (no i Nas nauczycie ;) ). Aha ale napiszcie wcześniej że ktoś jest zainteresowany grą bo nie będziemy zabierać wszystkiego "bo może ktoś przyjdzie". To nie Mordheim gdzie max to 20 figurek, tu się gra 130+.


Dominiku możesz przyjść, z graniem się zobaczy bo my ledwo co ogarniamy WFB a patrząc jak grałeś w Mordheima gdzie było może 10% z zasad Battla to by była dla wszystkich przeprawa przez mękę ...
Chyba że Ja zagram z Elfem, a Ty z Gandalfem na 2x po 1250. I to Gandalf będzie większość grał a Ty możesz coś tam podłapać :>.
Chociaż nie ukrywam że wolałbym grać 1vs1 bo będzie dużo szybciej.
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7727
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

Re: Gry Bitewne

Postprzez Gandalf » 17 Sty 2013, 09:52

Po rozmowie z Elfem.
Ja gram z Fazim, a Elf spróbuje coś z Dominikiem potrenować. Mam przygotowane rozpiski na dwie orkowe armie.
Gramy na 1250.
Cały czas zapraszamy resztę. Jak ktoś chce wpaść to nie krępować się.
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7789
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: Gry Bitewne

Postprzez FAZIK » 19 Sty 2013, 17:09

Bardzo fajnie się grało :D. Już Nam całkiem sprawnie idzie, chociaż jeszcze dużo brakuje. No i nieraz oczywiste zasady zdają się być ukryte :P.

trzeba przyspieszyć fazę przygotowania i rozstawienia terenu oraz samej armii na podstawkach pod regimenty. No i magia zabiera dużo czasu. Trzeba się będzie naumieć czarów na pamięć :>.

Co do random movement bo z tym mieliśmy debatę to ten temat jest fajny (sądząc po początku, jest w nim wszystko o czym rozmawialiśmy, ale jeszcze nie czytałem rozstrzygnięcia :P ):
http://s6.zetaboards.com/The_UnderEmpir ... 8824389/1/

Pierwszy lepszy temat o blokowaniu stając 1" od przeciwnika:
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=88534
http://warhammer-empire.com/theforum/in ... ic=39263.0
Tych jest pełno w sieci ...


"The abomination will soon hit the enemy battleline and... wait what is that bugger doing now?"
"Sir, it's harmlessly moving past the enemy. Some guy on a horse seems to be riding next to it."
"I wonder if he's a wizard."
ROtFL
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7727
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

Re: Gry Bitewne

Postprzez Elf » 20 Sty 2013, 11:50

Fazi coś wspominałeś, że czytałeś FAQ o Elfach, broni dwuręcznej i Always Strike First. Wg podręcznika nie powinny mieć przerzutów na trafienie. W FAQ było inaczej?
Elen síla lúmenn' omentielvo
Awatar użytkownika
Elf
Bractwo
 
Posty: 948
Dołączenie: 16 Paź 2004, 12:18

Re: Gry Bitewne

Postprzez FAZIK » 20 Sty 2013, 13:53

Tu są wszystkie update'y do Army Book'ów i do samego Rulebook'a:
https://www.games-workshop.com/gws/cont ... eMode=true

High Elf FAQ v1.5 napisał(a):Q: The Speed of Asuryan special rule states that “all High Elves have the special rule Always Strike First, regardless of the weapon they are wielding.” How does this interact with a great weapons Always Strike Last? (p43)
A: The army book will take precedence in this situation. For example, a Sword Master would strike first with his great weapon. If his Initiative value is equal to or higher than his opponent’s, he will also benefit from a re-roll to hit.

Czyli tak, masz zawsze ASF tak jak i przerzuty na trafienie (zależnie od I), niezależnie od broni, której używasz. Oczywiście magia oraz skill'e przeciwnika mogą pozbawić Cię tej zdolności.
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7727
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

Re: Gry Bitewne

Postprzez Elf » 20 Sty 2013, 17:59

A to w bitwie z Dominikiem nie stosowałem tego na White Lionach...

BTW w takim razie Swordmaster to kosiarka - 2 ataki z siłą 5 i przerzutami na trafienie - jeszcze zamienić im liderkę w siłę...
Elen síla lúmenn' omentielvo
Awatar użytkownika
Elf
Bractwo
 
Posty: 948
Dołączenie: 16 Paź 2004, 12:18

Re: Gry Bitewne

Postprzez FAZIK » 20 Sty 2013, 20:08

Przecież mówiłem ... Ja tam się nieraz mylę, ale tego akurat byłem pewny :).

SM to bestie, dlatego schodzą jak ciepłe bułeczki. W każdej rozpisce jest jakiś klocek (albo dwa :P) 20-30 sztuk. Jak w 30 to ja bym ich najpierw hordował żeby wyciągnąć mega dużo ataków (w zwykły klocek wchodzi 28 ataków z rerolką na trafienie o S5) a jak trzeba (jasne ...) to szybka reforma do 5/szereg i kosisz dalej (15 ataków).
Oni niszczą wszystko czego nie zniszczą Sea Guard'zi/Spearman'i ze swoją niską siłą 3.
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7727
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

Re: Gry Bitewne

Postprzez Gandalf » 20 Sty 2013, 22:20

FAZIK napisał(a):Bardzo fajnie się grało :D. Już Nam całkiem sprawnie idzie, chociaż jeszcze dużo brakuje. No i nieraz oczywiste zasady zdają się być ukryte :P.

trzeba przyspieszyć fazę przygotowania i rozstawienia terenu oraz samej armii na podstawkach pod regimenty. No i magia zabiera dużo czasu. Trzeba się będzie naumieć czarów na pamięć :>.

Zgadza się. Jest OK, ale rozstawienie to masakra. Na następną grę biorę jedno przygotowane pudełko, a nie 10.

FAZIK napisał(a):Co do random movement bo z tym mieliśmy debatę to ten temat jest fajny (sądząc po początku, jest w nim wszystko o czym rozmawialiśmy, ale jeszcze nie czytałem rozstrzygnięcia :P ):
http://s6.zetaboards.com/The_UnderEmpir ... 8824389/1/

Generalnie żadnego rozstrzygnięcia nie ma, dwa obozy próbują przekonać się nawzajem.
Ja tylko krótko jak to widzę.
Jak dla mnie szarża wchodzi. Z racji tego, że skirmishers nie mogą zadeklarować reakcji na szarżę w przypadku random movement to do konktaktu z wrogiem dojdzie, a wtedy, jak dla mnie, zastosowanie ma tu zasada ze str 22 podręcznika opisana jako niezwykłe sytuacje. W efekcie wchodząca jednostka z random movement styka się z pierwszym modelem skirmishów, a Ci, jeśli niemożliwe byłoby zacieśnienie szeregów do środkowego modelu (z powodu przerwania kontaktu z wrogiem) dołączają stawiają się do modelu będącego w bezpośrednim kontakcie z wrogiem. Tak bym to widział.
Jest jeszcze jeden argument, który do mnie przemawia za tym rozwiązaniem. Jeśli skirmish mógłby zwinąć swoje jednostki, to po ruchu jednostki z random movement stanęłaby oba w takiej odległości, że po obowiązkowym rozwinięciu skirmisha weszłyby one w kontakt. Jednostka z RM nie może spalić szarży, bo jej nie ma. Mam nadzieję, że wyjaśnią to w kolejny FAQ. Póki co proponuję takie rozwiązanie na potrzeby naszych gier.


Pierwszy lepszy temat o blokowaniu stając 1" od przeciwnika:
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=88534
http://warhammer-empire.com/theforum/in ... ic=39263.0
Tych jest pełno w sieci ...

Podoba mi się post jednego z graczy:
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 8#p1078268
I tak bym do tego podchodził.[/quote]
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7789
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

Re: Gry Bitewne

Postprzez FAZIK » 20 Sty 2013, 22:40

Oczywiście szarżowanie w inne części oddziału niż ten najbardziej widoczny jest już chyba oczywiste? Czyli nieważne że "celujesz" w bok i tak wejdziesz w przód jeśli go widzisz bardziej. Zgodnie z normalnymi zasadami szarży, opisanymi zresztą w akapicie random movement. Bo ja mam dużo lepsze jednostki, które mogą nadużywać takie wchodzenie w inne części dzięki RM i sądzę że jest to mocno nie fer ;).

Co do skirmisher'ów to ja dalej obstawiam (tak jak i większość w tym temacie) że to jest szarża i że się zwijają i dopiero mierzymy (normalne zasady szarży opisane w random movement 74 oraz zasady skirmish'u 77). Dlaczego mamy zwijać jednostkę do innego modelu przecząc wyraźnym zasadom jednostek w skirmish'u? Na szczęście to tak rzadki przypadek że wątpię żeby kiedykolwiek miał miejsce.
No bo gdyby nie była to szarża to oznaczało by że jednostki z RM nie wykonywały by testów na difficult terrain "szarżując" a wykonywały by go goniąc, overran'ując czy uciekając. Niby to samo, ruch ten sam, jednostka ta sama, teren tak samo trudny a wystarczy dopisać że "counts as charging" i już coś przestaje być szarżą pomimo że ma działać zgodnie ze wszystkimi zasadami szarży. Jak dla mnie idiotyzm totalny.
Life's a game with save and load features disabled.
Awatar użytkownika
FAZIK
Bractwo
 
Posty: 7727
Zdjęcia: 29
Dołączenie: 17 Paź 2004, 15:01
Miejscowość: Koszalin

Re: Gry Bitewne

Postprzez Gandalf » 20 Sty 2013, 23:08

Z szarżowaniem pola widzenia jak najbardziej się zgadzam.

Dlaczego mamy zwijać jednostkę do innego modelu przecząc wyraźnym zasadom jednostek w skirmish'u? Na szczęście to tak rzadki przypadek że wątpię żeby kiedykolwiek miał miejsce.

To ja mógłbym zadać to samo pytanie w kwestii przykładu z podręcznika dotyczącego "niezwykłych sytuacji" o którym wspomniałem. Dlaczego jednostka która jest szarżowana wykonuje ruch, kiedy zrobić tego zgodnie z zasadami nie może, bo to nie jej szarża. Też jest wbrew zasadom, a mimo to w niektórych przypadkach jest to dopuszczalne, a wręcz wskazane.

Co do RM i Skirmish'ów to jest to mocno niedopracowane, ale w razie W musimy mieć jakieś rozwiązanie dopóki FAQ tego nie wyjaśni. Ale racja jest, że będzie to przypadek, który może się nie zdarzyć. Także możemy sobie odpuścić próbę odpowiedzenia na to pytanie i najwyżej rzucimy kostką, co będzie całkowicie zgodne z zasadami. :D
The Madness is out there!
Awatar użytkownika
Gandalf
Bractwo
 
Posty: 7789
Artykuły: 2
Zdjęcia: 196
Dołączenie: 14 Paź 2004, 18:37
Miejscowość: A kto pyta?

PoprzedniaNastępna

Powróć do Karczma

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości