Saladyn napisał(a):Regulamin Korespondencyjnego Turnieju Łucznictwa Tradycyjnego – Edycja VI
1.Turniej korespondencyjny rozegrany zostanie w dniach 27-28 lutego 2010(sobota i niedziela)
2.Zgłoszenia należy nadsyłać w terminie do 26.02.2010 do godziny 24.00 na adres wojtek@bdg.pl
3.W zgłoszeniu należy podać: imię i nazwisko (oraz nick używany na forach łuczniczych),kategorię wiekową, typ łuku, miejscowość i stowarzyszenie (bractwo, klub itp.) do którego uczestnik należy. Zgłoszenie powinno zawierać dane wszystkich łuczników, którzy będą razem strzelać. Osoba nadsyłająca zgłoszenie grupy będzie traktowana jako organizator strzelania odpowiedzialny za jego prawidłowy przebieg
5.Lista zakwalifikowanych uczestników zostanie ogłoszona na forum Bydgoskich Łuczników Tradycyjnych 26.02.2010 o godz 23
6. Każdy z uczestników może w turnieju strzelać tylko z jednego łuku
7. Uczestnicy będą klasyfikowani w 3 osobnych kategoriach wiekowych:
a) młodzicy – osoby wieku do 12 lat
b) juniorzy – osoby w wieku do lat 16
c) dorośli – osoby w wieku powyżej 16 lat
8. Wymagania co do sprzętu łuczniczego:
a) Dopuszcza się wszelkie łuki tradycyjne (proste i refleksyjne), bez względu na to, przy użyciu jakich technik i technologii oraz z jakich materiałów zostały wykonane. Oprócz łuków tradycyjnych dopuszcza się także łuki historyczne oraz rekonstrukcje łuków historycznych. Nie dopuszcza się łuków bloczkowych (typu compound);
b) nie ma ograniczeń siły naciągu;
c) Nie dopuszcza się celowników i oprzyrządowania wystającego poza obrys majdanu i ramion łuku.
d) dozwolone są podpórki pod strzałę;
e) dozwolone są „siodełka” ustalające pozycję strzały na cięciwie;
f) dopuszczalne jest stosowanie dowolnych strzał
8 Przebieg turnieju:
a) w dniach od 27 do28 lutego (do godziny 21.00) w dowolnie wybranym czasie i miejscu każda grupa łuczników licząca minimum 2 osoby przeprowadzi strzelanie turniejowe. Wszystkie konkurencje turniejowe muszą zostać przeprowadzone podczas jednego spotkania. Pomiędzy poszczególnymi konkurencjami turniejowymi nie można przeprowadzać żadnych strzelań treningowych. Strzelanie turniejowe musi stanowić jedną zamkniętą całość
b) wyniki strzelania muszą zostać przesłane na adres wojtek@bdg.pl do 28.01.2010 do godziny 21.00
c) po zebraniu wyników na forum Bydgoskich Łuczników Tradycyjnych zostanie opublikowana klasyfikacja końcowa
d) uczestnicy zostaną sklasyfikowani w następujących kategoriach:
- młodzicy
-juniorzy
-dorośli - kobiety
-dorośli – mężczyźni
e) na liście wyników, nazwisko każdego z zawodników zostanie wpisane kolorem odpowiadającym typowi stosowanego przez niego łuku
- kolor zielony – łuk goły – każdy łuk polowy lub sportowy, jednoczęściowy lub składany (bez celowników, stabilizatorów klikerów, z profilowanym majdanem, z oknem na strzałę), strzały dowolne
- kolor czarny – łuki tradycyjne – łuki proste i refleksyjne wykonane z dowolnych materiałów, dopuszczalne są podstawki pod strzałę, strzały drewniane z lotkami z piór, nasadki dowolne
- kolor czerwony – łuki historyczne – łuki proste i refleksyjne wykonane w całości z materiałów naturalnych, strzały drewniane z lotkami z piór, plastikowe nasadki są niedopuszczalne
10.Każdy z uczestników podczas turnieju oddaje 60 strzałów w 12 seriach po 5 strzał.
11. Strzelanie odbywa się na 3 dystansach:
- dorośli i juniorzy - 20, 25 i 30 m. Na każdym dystansie strzelane są 4 serie po 5 strzał (łącznie do zdobycia 300 pkt)
- młodzicy - 10, 15 i 20 m. Na każdym dystansie strzelane są 4 serie po 5 strzał (łącznie do zdobycia 300 pkt)
11.Uczestnicy turnieju strzelają do pięciopolowej tarczy o średnicy 80 cm (punktacja 1,2,3,4,5 pkt - żółty 5, czerwony 4, niebieski 3, czarny 2, biały 1 pkt)- tarcze FITA.W wypadku trafienia w linie liczymy wartość wyżej punktowanego pola. Strzelanie powinno odbywać się na w miarę równym terenie a środek tarczy powinien być na wysokości ok 140 cm nad ziemią (nie jest to warunek bezwzględny ale uczestnicy powinni starać się umieścić tarczę na takiej wysokości)
12.Jeżeli podczas turnieju wykonane zostaną jakieś zdjęcia to warto załączyć je do zgłoszenia wyników (oczywiście w rozsądnej ilości żeby ściąganie poczty nie trwało nie wiadomo jak długo).Jeżeli będzie trochę zdjęć opublikowany zostanie album
My jak zwykle postrzelamy w niedzielę, także proszę o zgłoszenia.